Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Kadluba, A., Reinhold, F., Obersteiner, A.
How do teachers use digital technology in classrooms? Characterizing mathematics teachers’ teaching practices
Computers and Education Open
2025
9
100310

Mehr ...

Strohmaier, A. R., Schons, C., Knabbe, A., Vogel, M., Saado, K., Obersteiner, A.
The relation between text comprehension and computation in mathematical word-problem solving
Learning and Instruction
2026
101
102235

Mehr ...

Brunner, K., Leuders, T., Obersteiner, A.
Wie können Diagnosefähigkeiten der Aufgabeneinschätzung gefördert werden?
Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ)
2025
8
1
378-394

Mehr ...

Becker, S., Obersteiner, A., Dreher, A.
Die Förderung des adaptiven Unterrichtens von Brüchen
Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ)
2025
8
1
358-377

Mehr ...

D’Erchie, M., Forsmann, C. L., Schneider, M., Obersteiner, A.
Early algebra knowledge predicts later fraction understanding and improves with fraction instruction
Journal of Experimental Child Psychology
2026
264
106418

Mehr ...

D'Erchie, M., González-Forte, J. M., Schons, C., Obersteiner, A.
Pre-service teachers' evaluations of students' incorrect reasoning in fraction comparison tasks
362
Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
PME
2025

Mehr ...

D'Erchie, M., Forsmann, C., Schneider, M., Obersteiner, A.
Predictive relationships between conceptual and procedural knowledge across the domains fractions and algebra
179-186
Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports
PME
2025

Mehr ...

Bauer, E., Heitzmann, N., Bannert, M., Chernikova, O., Fischer, M. R., Frenzel, A. C., Gartmeier, M., Hofer, S. I., Holzberger, D., Kasneci, E., Koenen, J., Kosel, C., Küchemann, S., Kuhn, J., Michaeli, T., Neuhaus, B. J., Niklas, F., Obersteiner, A., Pfeffer, J., Sailer, M., Schmidmaier, R., Schmidt-Hertha, B., Stadler, M., Ufer, S., Vorholzer, A., Seidel, T., Fischer, F.
Personalizing simulation-based learning in higher education
Learning and Individual Differences
2025
122
102746

Mehr ...

Leikin, R., Hsu, H.-Y., Ansari, D., Abrahamson, D., Obersteiner, A., Miskin, M., Waisman, I.
Systematics review of the interdisciplinary exchange among mathematics education and neuroscience
ZDM – Mathematics Education
2025

Mehr ...

D’Erchie, M. Rosenkranz, J., Schwarzmeier, S., Dresler, T., Obersteiner, A.
Magnitude-based reasoning can reduce the natural number bias when comparing fractions: An intervention study
Learning and Instruction
2025
98
102109