Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Wentland, Alexander
Zukunftsbilder und Imaginaries der Mobilität
1--13
Handbuch Mobilität und Gesellschaft
Canzler, Weert;Haus, Juliane;Knie, Andreas;Ruhrort, Lisa
Springer Fachmedien Wiesbaden
2024

Mehr ...

Meinherz, Franziska;Mögele, Michael;Heese, Jana;Jung, Manuel;Ruf, Stefanie;Wentland, Alexander
Wie Experimente zur verantwortungsvollen Gestaltung der kommunalen Mobilitätswende beitragen können
KommunalPraxis Bayern
2024
2024
11
375-380

Mehr ...

Meinherz, Franziska
Coire: le paradoxe d’une ville pour 150 vallées
147-160
La Suisse de A(rbon) à Z(oug): Portrait en 12 villes
Maxime Felder, Renate Albrecher, Vincent Kaufmann, Yves Pedrazzini
EPFL Press
2024

Mehr ...

Schwarzmeier, S., Obersteiner, A.
Is counting a bad idea? Complex relations among children’s fraction knowledge, eye movements, and performance in visual fraction comparisons
Journal of Experimental Child Psychology
2025
252
106181

Mehr ...

Hamm, Lisa S.;Álvarez-Ossorio Martínez, Santiago;Loder, Allister;Bogenberger, Klaus
Who Gets What? A user perspective on initial credit allocation in tradable mobility credit schemes
Transport Policy
2025
164

Mehr ...

Kigwiru, Vellah Kedogo
Why, How, and When Do National Competition Agencies Support Supranational Regional Competition Regimes? A Case of the COMESA Competition Regime
GRUR International
2025

Mehr ...

Chernikova, Olga;Sommerhoff, Daniel;Stadler, Matthias;Holzberger, Doris;Nickl, Michael;Seidel, Tina;Kasneci, Enkelejda;Küchemann, Stefan;Kuhn, Jochen;Fischer, Frank;Heitzmann, Nicole
Personalization through adaptivity or adaptability? A meta-analysis on simulation-based learning in higher education
Educational Research Review
2025
46
46
Feb
100662

Mehr ...

Emslander, V., Holzberger, D., Ofstad, S. B., Fischbach, A., & Scherer, R.
Teacher-Student Relationships and Student Outcomes: A Systematic Second-Order Meta-Analytic Review.
Psychological Bulletin
2024

Mehr ...

Munk, Simon;Holzberger, Doris;Böheim, Ricardo;Seidel, Tina
Supportive teachers, active students: Is teacher support a promising key to engaging students with and without migration backgrounds?
Frontiers in Education
2025
9
Jan
1347749

Mehr ...

Munk, S., Mutschler, T., Borowski, A. & Holzberger, D.
Brücke zwischen Wissenschaft und Praxis: Die Einbindung der Landesinstitute und Qualitätseinrichtungen in den Transferprozess am Beispiel von DigiProMIN.
12. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen
2025