User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Munk, S., Ziernwald, L., Heine, Jörg-Henrik, Holzberger, D.
Viel hilft viel? Eine Untersuchung des Zusammenhangs von Feedback und Leseleistung für verschiedene Schülergruppen und Länder
11. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung verstehen, Partizipation erreichen, Transfer gestalten
2024

More ...

Munk, S.
Bits, Bots und Bunsenbrenner. Einsatz digitaler Medien im MINT-Unterricht
schulinternen Lehrerfortbildung am Jakob-Brucker-Gymnasium Kaufbeuren
2024

More ...

Täschner, J.
About the malleability and context-specificity of teacher self-efficacy. Insights from meta-analytical and multi-level modeling research.
LDFC Colloquium of the University of Luxembourg
2024

More ...

Täschner, J.
Wie lässt sich die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften fördern? Erkenntnisse aus einer Metaanalyse bestehender Interventionsstudien.
Research Colloquium of the University of Teacher Education of the Grisons
2024

More ...

Ziernwald, L. & Munk, S.
Einsatz digitaler Medien und Abbau von Geschlechterunterschieden im MINT Bereich – MINTeressante Einblicke in unsere Forschungssynthesen
ALP Dillingen
2024

More ...

Täschner, J., Dicke, T., Reinhold, S., & Holzberger, D.
). “Yes, I can!” A Systematic Review and Meta-Analysis on Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Review of Educational Research
2023
Jan

More ...

Hartl, A., *Starke, E., *Voggenreiter, A., Holzberger, D., Michaeli, T., & Pfeffer, J. (*shared first authorship)
Empowering Digital Natives: InstaClone – a Novel Approach to Data Literacy Education in the Age of Social Media
SIGCSE 2024
Proceedings of the 55th ACM Technical Symposium on Computer Science Education
ACM
2024

More ...

Gegenfurtner, Andreas;Gruber, Hans;Holzberger, Doris;Keskin, Özün;Lehtinen, Erno;Seidel, Tina;Stürmer, Kathleen;Säljö, Roger
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
146–163
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Routledge
2023

More ...

Hartl, A.
Lehramtsstudium ade: Warum angehende Lehrkräfte ihr Studium abbrechen
Campus Schulmanagement
2023
Oct

More ...

Lesperance, K., Decristan, J., & Holzberger, D.
The role of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in secondary school mathematics
International Journal of Gender, Science and Technology
2023