Analyzing Students’ Mental Models of Technical Systems
2019 IEEE 17th International Conference on Industrial Informatics (INDIN)
IEEE
2019
Epistemisch-diagnostische Aktivitäten im Diagnoseprozess bei Lehrkräften im Mathematikunterricht
281-291
Bildung. Gestalten
Ehmke, T., Kuhl, P., Pietsch, M. Lehrer
Beltz Juventa
2019
Eye movements during mathematical word problem solving - Global measures and individual differences
Journal für Mathematik-Didaktik
2019
40
255-287
„Das kann ich nicht – ich nehme lieber die leichteren Aufgaben.“ Der Zusammenhang von Leistung und Vertrauen in die eigenen Fähigkeiten in Mathematik.
Pädagogik
2019
9
40-43
Large-scale studies in mathematics education research
249-278
Traditions in German-Speaking Mathematics Education Research
H. N. Jahnke, L. Hefendehl-Hebeker (Eds.)
Springer
2019
Competence models as a basis for defining, understanding, and diagnosing students’ mathematical competences
43-56
International handbook of mathematical learning difficulties
A. Fritz, V. G. Haase, & P. Räsänen (Eds.)
Springer
2019
Einstellungen zum Einsatz digitaler Medien im Mathematikunterricht: Erste Ergebnisse einer Studie mit kolumbianischen Lehrkräften
Beiträge zum Mathematikunterricht 2019
WTM-Verlag
Understanding rational numbers–obstacles for learners with and without mathematical learning difficulties
581-594
International handbook of mathematical learning difficulties
A. Fritz, V. G. Haase, & P. Räsänen (Eds.)
Springer
2019
Understanding fractions: Integrating results from mathematics education, cognitive psychology, and neuroscience
135-162
Constructing number: merging perspectives from psychology and mathematics education
A. Norton, & M. Alibali (Eds.)
Springer
2019
Multiple pathways between affect and mathematical competence in young children—commentary on the studies in the Special Issue
Educational Studies in Mathematics
2019
100
3
317-323