Assessing Student Errors in Experimentation Using Artificial Intelligence and Large Language Models: A Comparative Study with Human Raters
2023
What do university students know about Artificial Intelligence? Development and validation of an AI literacy test
Computers and Education: Artificial Intelligence
2023
5
100165
Lehrprojekt ‚Einführung in die Künstliche Intelligenz' im Rahmen des Seminars ‚Technologie in der Fachdidaktik: Biologie'
576-579
Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt
Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023
From TPACK to N-TPACK Framework for Vocational Education and Training With a Focus on Nutritional Science and Home Economics
International Journal for Research in Vocational Education and Training
2023
10
2
168-190
Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher trainings
Frontiers in Psychology
2022
13
Myths, mis- and preconceptions of artificial intelligence: A review of the literature
Computers and Education: Artificial Intelligence
2023
100143
Das TUM-DigiLLab: Lehr-Lernraum sowie Forschungs- und Entwicklungsumgebung zur Förderung digitaler Kompetenzen
Lehr-Lern-Labore und Digitalisierung
Meier, M.; Greefrath, G.; Hammann, M.; Wodzinski, R.; Ziepprecht, K.
Springer Fachmedien Wiesbaden
2023
ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education
Learning and Individual Differences
2023
103
102274
Digitale Lehr-Lernlabore: Authentische Handlungssituationen zur Vermittlung digitaler Kompetenzen in Lehr-Lernformaten der beruflichen Lehrkräftebildung
bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online
2022
43
1-24
„Digitale Transformation“ als Gegenstand der beruflichen Lehrkräftebildung – zur Entwicklung eines Lehr-Lern-Labors unter mündigkeitsbezogener Perspektive
bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online
2022
43
1-23