AI Advocates and Cautious Critics: How AI Attitudes, AI Interest, Use of AI, and AI Literacy Build University Students' AI Self-Efficacy
Computers and Education: Artificial Intelligence
2024
100340
Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher training
Frontiers in Psychology
2024
15
Praktisch kompetent und wissenschaftlich fundiert" - Kompetenzorientierung und Evidenzbasierung als Säulen der Lehrkräftebildung an der Technischen Universität München
SEMINAR
2023
29(3)
50-68
Teachers’ attitudes and self-efficacy toward augmented reality in chemistry education
Frontiers in Education
2024
8
Mathematisches Modellieren in der Chemie – empirische Validierung eines Modellierungskreislaufes mithilfe eines Kompetenztests
576 – 579
Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Aachen 2022
Vorst, Helena van
Universität : Duisburg-Essen
2023
Using External Representations to Support Mathematical Modelling Competence in Biology Education
Shaping the Future of Biological Education Research
Korfiatis, K., Grace, M., Hammann, M.
Springer International Publishing
2023
Smart Home als Arbeitsplatz der Zukunft der Hauswirtschafter*innen
10-12
berufsbildung, 4(2023)
wbv
2023
Integration und Inklusion in der Beruflichen Bildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz
53-73
Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2022
Verlag Barbara Budrich
2023
Promoting Digitally Supported Inquiry Learning in Diverse Classrooms Through Teacher Training
325–339
Shaping the Future of Biological Education Research
Konstantinos Korfiatis, Marcus Grace, Marcus Hammann
Springer International Publishing
2024
Diversity-Oriented Teachers for Vocational Education. Analysis and Mod-elling of Competence Requirements for Teacher Education and Training
2023