Formal and informal learning environments: Using games to support early numeracy
231-250
Describing and studying domain-specific serious games
J. Torbeyns, E. Lehtinen, & J. Elen (Eds)
Springer
2015
Who can escape the natural number bias in rational number tasks? A study involving students and experts
British Journal of Psychology
2015
107
3
537-555
Formal and Informal Learning Environments: Using Games to Support Early Numeracy
Describing and Studying Domain-Specific Serious Games
Springer International Publishing
2015
Forschungsgegenstände und Forschungsziele
567-589
Handbuch der Mathematikdidaktik
R. Bruder ; L. Hefendehl-Hebeker; B. Schmidt-Thieme ; H. G.Weigand
Springer
2015
Fostering argumentation skills in mathematics with adaptable collaboration scripts: Only viable for good self-regulators?
Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015, Volume 2. (pp. 576–580). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.
2015
Learning from errors through computer-supported guided reflection: Lessons from two pilot studies in mathematics education
143-161
Funktionen von Fehlern im Kontext individueller und gesellschaftlicher Entwicklung
M. Gartmeier ; H. Gruber ; T. Hascher ; H. Heid
Waxmann
2015
Unterricht im Lernfeldkonzept an beruflichen Schulen – Aktuelle Herausforderungen und Realisierung in der gewerblich-technischen Berufsbildung
Berufs- und Wirtschaftspädagogik – Handlungsfelder und Grundprobleme. Berufsbildung konkret, Band 12
Jürgen Seifried ; Bernhard Bonz
Schneider Verlag Hohengehren
2015