Obersteiner, Andreas;Staudinger, IsabellaHow the eyes add fractions: Adult eye movement patterns during fraction addition problemsJournal of Numerical Cognition201842
Number sense across number domains: An integrated mathematics educational and cognitive psychological perspectiveObersteiner, Andreas2018Thesis
Mulligan, Joanne;Verschaffel, Lieven;Baccaglini-Frank, Anna;Coles, Alf;Gould, Peter;He, Shengqing;Ma, Yunpeng;Milinković, Jasmina;Obersteiner, Andreas;Roberts, NicoleWhole number thinking, learning and development: Neuro-cognitive, cognitive and developmental approaches137-167Building the Foundation: Whole numbers in the primary gradesSpringer, Cham2018
Förtsch, Christian;Sommerhoff, Daniel;Fischer, Frank;Fischer, Martin R;Girwidz, Raimund;Obersteiner, Andreas;Reiss, Kristina;Stürmer, Kathleen;Siebeck, Matthias;Schmidmaier, RalfSystematizing professional knowledge of medical doctors and teachers: development of an interdisciplinary framework in the context of diagnostic competencesEducation Sciences201884207
Kronsfoth, KatharinaBegleitmaterial zur Dissertation "Phasenübergreifende Kooperation in der Lehramtsausbildung zur Verzahnung von Theorie und Praxis"2020
Förtsch, Christian;Sommerhoff, Daniel;Fischer, Frank;Fischer, Martin;Girwidz, Raimund;Obersteiner, Andreas;Reiss, Kristina;Stürmer, Kathleen;Siebeck, Matthias;Schmidmaier, Ralf;Seidel, Tina;Ufer, Stefan;Wecker, Christof;Neuhaus, BirgitSystematizing Professional Knowledge of Medical Doctors and Teachers: Development of an Interdisciplinary Framework in the Context of Diagnostic CompetencesEducation Sciences201884207
Zehner, F.; Weis, M.; Vogel, F.; Leutner, D.; Reiss, K.Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015Zeitschrift für Erziehungswissenschaft2015
Wildgans, A.; Obersteiner, A.; Fischer, F. Reiss, K.Analyse der Diagnosekompetenzen von Studierenden des Grundschullehramtes in simulationsbasierten Lernumgebungen1979–1982Beiträge zum Mathematikunterricht 2018Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität PaderbornWTM-Verlag2018
Weis, M.; Mang, J.; Baumann, B. Reiss, K.Zuwanderung und Erfolg aus Sicht der PISA-Studie: Ein Gesamtüberblick von 2000 bis 2015249–283Handbuch Migration und ErfolgP. Genkova & A. RieckenSpringer2018
Waldleitner, M.; Strohmaier, A. Fischer, F.Erfassung von mathematischer Argumentationskompetenz an der Hochschule: Überprüfung von Kompetenzstrukturmodellen in der Teilbarkeitslehre1895–1898Beiträge zum Mathematikunterricht 2018Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität PaderbornWTM-Verlag2018