Barmby, P. ;Andrà, C.; Gomez, D.; Obersteiner, A.; Shvarts, A.The use of eye-tracking technology in mathematics education research.253Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics EducationAllan, P. Liljedahl; S. Oesterle; C. Nicol; D.PME2014
Seidel, T.; Reiss, K.Lerngelegenheiten im UnterrichtPädagogische PsychologieSeidel, T. & Krapp, A.Beltz2014
Reiss, K.; Bernhard, M.Hatties Visible Learning im Kontext der Mathematikdidaktik89–100Die Hattie-Studie in der DiskussionE. TerhartKlett-Kallmeyer2014
Reichersdorfer, E.; Ufer, S.; Lindmeier, A.; Reiss, K.Der Übergang von der Schule zur Universität: Theoretische Fundierung und praktische Umsetzung einer Unterstützungsmaßnahme am Beginn des Mathematikstudiums37– 53 Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und PerspektivenI. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. R. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber & T. WassongSpringer2014
Pincham, H. L.; Matejko, A. A.; Obersteiner, A.; Killikelly, C.; Abrahao, K. P.; Benavides-Varela, S.; Gabriel, F.; Rato, J. R.; Vuillier, L.Forging a new path for Educational Neuroscience: An international young-researcher perspective on combining neuroscience and educational practicesTrends in Neuroscience and Education2014328–31
Obersteiner, A.; Reiss, K.Mathematikleistungen von Schülern: Was sagt uns PISA 2012?MNU – Der mathematisch-naturwissenschaftliche Unterricht2014674197–201
Obersteiner, A.; Reiss, K.; Ufer, S.; Luwel, K.; Verschaffel, L.Do first graders make efficient use of external number representations? The case of the twenty-frameCognition and Instruction201432353–373
Obersteiner, A.; Moll, G.; Beitlich, J. T.; Cui, C.; Schmidt, M.; Khmelivska, T.; Reiss, K.Expert mathematicians' strategies for comparing the numerical values of fractions – evidence from eye movements338–345Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4P. Liljedahl, S. Oesterle, C. Nicol, & D. AllanPME2014
Obersteiner, A.Reaktionszeiten und Blickbewegungen beim Größenvergleich von Brüchen867– 870Beiträge zum Mathematikunterricht 2014J. Roth ; J. AmesWTM-Verlag2014
Nagel, K.; Quiring, F.; Deiser, O.; Obersteiner, A.Supporting pre-service teachers of mathematics in their first year of universityp. 370Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, Vol. 6 P. Liljedahl, S. Oesterle, C. Nicol, & D. AllanPME2014