Benutzer: Gast  Login
Mehr Felder
Einfache Suche
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Obersteiner, A.; Tumpek, C.
Measuring fraction comparison strategies with eye-tracking
ZDM
2015
48
3
255-266

Mehr ...

Gasteiger, H.; Obersteiner, A.; Reiss, K.
Formal and Informal Learning Environments: Using Games to Support Early Numeracy
Describing and Studying Domain-Specific Serious Games
Springer International Publishing
2015

Mehr ...

Deiser, O.; Lasser, C.; Vogt, E.; Werner, D.
12 x 12 Schlüsselkonzepte zur Mathematik
Spektrum Akademischer Verlag
2011

Mehr ...

Vollstedt, M.; Ufer, S.; Heinze, A.; Reiss, K.
Forschungsgegenstände und Forschungsziele
567-589
Handbuch der Mathematikdidaktik
R. Bruder ; L. Hefendehl-Hebeker; B. Schmidt-Thieme ; H. G.Weigand
Springer
2015

Mehr ...

Vogel, F.; Kollar, I.; Ufer, S.; Reichersdorfer, E.; Reiss, K.; Fischer, F.
Fostering argumentation skills in mathematics with adaptable collaboration scripts: Only viable for good self-regulators?
Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015, Volume 2. (pp. 576–580). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.
2015

Mehr ...

Ufer, S.; Bauer, J.
Learning from errors through computer-supported guided reflection: Lessons from two pilot studies in mathematics education
143-161
Funktionen von Fehlern im Kontext individueller und gesellschaftlicher Entwicklung
M. Gartmeier ; H. Gruber ; T. Hascher ; H. Heid
Waxmann
2015

Mehr ...

Riedl, A.
Unterricht im Lernfeldkonzept an beruflichen Schulen – Aktuelle Herausforderungen und Realisierung in der gewerblich-technischen Berufsbildung
Berufs- und Wirtschaftspädagogik – Handlungsfelder und Grundprobleme. Berufsbildung konkret, Band 12
Jürgen Seifried ; Bernhard Bonz
Schneider Verlag Hohengehren
2015

Mehr ...

Reiss, K.
Bundesweite "Qualitätsoffensive Lehrerbildung"
Schulmanagement
2015
46
3
22-23

Mehr ...

Reiss, K. ; Nagel, K.
From High School to University Mathematics: The Change of Norms. Presentation at the khdm Conference. Hannover.
khdm Conference. Hannover
2015

Mehr ...

Obersteiner, A.; Moll, G.; Reiss, K.; Pant, H. A.
Whole number arithmetic competency models and individual development
235-242
Proceedings of the 23rd ICMI Study Conference: Primary Mathematics Study on Whole Numbers
X. Sun ; B. Kaur ;J. Novotna
University of Macau
2015