User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Sort by:
and:
More ...

Obersteiner, A.; Ufer, S.; Reiss, K.
Fostering the development of mental number representations and arithmetic competencies in the first school year
Frontiers in Neuroscience
2010
4

More ...

Zöttl, L.; Ufer, S.;Reiss, K.
Modeling with heuristic worked examples in the KOMMA learning environment
Journal für Mathematikdidaktik
2010
31
143-165

More ...

Zöttl, L.;Reiss, K.
Heuristische Lösungsbeispiele. Eine Lerngelegenheit für den anfänglichen Erwerb von Modellierungskompetenz
Der Mathematik-Unterricht
2010
56
4
20-27

More ...

Ufer, S.;Reiss, K.
Inhaltsübergreifende und inhaltsbezogene strukturierende Merkmale von Unterricht zum Beweisen in der Geometrie - eine explorative Videostudie
Unterrichtswissenschaft
2010
38
247-265

More ...

Reiss, K.; Prenzel, M.; Rinkens, H. D.; Kramer, J.
Konzepte der Lehrerbildung
91–98
Beiträge zum Mathematikunterricht
A. Lindmeier & S. Ufer
WTM
2010

More ...

Reiss, K.
Wissen, Können und der Erwerb von Kompetenzen. Neue Vorzeichen für einen erfolgreichen Mathematikunterricht
Schulmagazin 5-10
2010
78
5
7-10

More ...

Obersteiner, A.; Ufer, S.; Reiss, K.
Förderung des Aufbaus mentaler Zahlrepräsentationen im Grundschulalter
649– 652
Beiträge zum Mathematikunterricht 2010
A. Lindmeier & S. Ufer
WTM
2010

More ...

Obersteiner, A.; Dresler, T.; Reiss, K.; Vogel, C. A.; Pekrun, R.; Fallgatter, A. J.
Bringing brain imaging to the school to assess arithmetic problem solving. Chances and limitations in combining educational and neuroscientific research
ZDM. The International Journal on Mathematics Education
2010
42
541-554

More ...

Lorbeer, W.; Reiss, K.
Mathematische Kompetenzen entwickeln und erfassen
Mathematische Kompetenzen entwickeln und erfassen. Festschrift für Werner Walsch zum 80. Geburtstag
W. Herget & K. Richter
Franzbecker
2010

More ...

Lindmeier, A.; Ufer, S.
Modeling and Measuring Components of Mathematics Teacher Knowledge and Competencies
209–216
Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
M. M. F. Pinto & T. F. Kawasaki
PME
2010