A systematic assessment of openai o1-preview for higher order thinking in education
arXiv preprint arXiv:2410.21287
2024
KI in gymnasialer und beruflicher Lehrkräftebildung an der TUM: Interdisziplinäres und fachdidaktische Umsetzungsbeispiel
110 - 113
Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz
Huwer et al.
Waxmann
2024
Unveiling damped spring pendulum dynamics and constants through smartphone-integrated LiDAR sensors
The Physics Teacher
2024
62
3
230-231
Exploring Influences on ICT Adoption in German Schools: A UTAUT-Based Structural Equation Model
Journal of Learning for Development
2024
11
2
311-322
AI Advocates and Cautious Critics: How AI Attitudes, AI Interest, Use of AI, and AI Literacy Build University Students' AI Self-Efficacy
Computers and Education: Artificial Intelligence
2024
100340
Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher training
Frontiers in Psychology
2024
15
Teachers’ attitudes and self-efficacy toward augmented reality in chemistry education
Frontiers in Education
2024
8
Digitalisierungsbezogene Unterrichtsplanungskompetenz an beruflichen Schulen in Deutschland und der Schweiz
131-134
Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrer*innenfortbildung – Wege der Professionalisierung. Tagung an der Pädagogischen Hochschule Vorarlberg 2023
Pichler, Silvia; Frey, Anne; Holzäpfel, Lars; Lipowsky, Frank; Rincke, Karsten
peDOCS
2024
Predictors of Self-Efficacy for Inclusive Education: A Comparison of Canada and Germany
Exceptionality Education International
2024
34
1
42-54
Untersuchungen zur Wirksamkeit multimodaler Lernmedien in der Chemie
2024
Dissertation
556 Seiten