Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher trainings
Frontiers in Psychology
2022
13
Digitale Lehr-Lernlabore: Authentische Handlungssituationen zur Vermittlung digitaler Kompetenzen in Lehr-Lernformaten der beruflichen Lehrkräftebildung
bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online
2022
43
1-24
„Digitale Transformation“ als Gegenstand der beruflichen Lehrkräftebildung – zur Entwicklung eines Lehr-Lern-Labors unter mündigkeitsbezogener Perspektive
bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online
2022
43
1-23
Das Apfelexperiment – Enzymkinetik der Apfelbräunung mit digitalen Tools messen
Digital unterrichten Biologie
2022
5
Inklusives Experimentieren im naturwissenschaftlichen Unterricht digital unterstützen
152–167
Inklusion digital!
D. Ferencik-Lehmkuhl, I. Huynh, C. Laubmeister, L. Curie, C. Melzer, I. Schwank, H. Weck, & K. Ziemen
Verlag Julius Klinkhardt
2022
Inclusion for all in VET? A comparative overview of policies and state of research about migration, integration and inclusion in Germany, Austria and Switzerland
117-165
Migration and Inclusion in Work Life – The Role of VET
Lázaro Moreno Herrera, Marianne Teräs, Petros Gougoulakis & Janne Kontio
www.atlasforlag.se
2022
A Cross-National Study of the Effects of Education on Pre-Service Teachers’ Attitudes, Intentions, Concerns, and Self-Efficacy Regarding Inclusive Education
Exceptionality Education International
2022
31
1
EXPERIENCES THAT SHAPE THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE INSTRUCTION IN PRESERVICE TEACHERS: AN INTERNATIONAL COMPARISON
European Journal of Special Education Research
2022
8
4
68-89
Untersuchung der Effektivität zweier Fortbildungsformate zum Experimentieren mit dem Fokus auf das Unterrichtshandeln
Logos
2022
Superposition of Oscillation on the Metapendulum: Visualization of Energy Conservation with the Smartphone
Smartphones as Mobile Minilabs in Physics
Springer International Publishing
2022