Herkunftsbezogene Ungleichheiten im Kompetenzerwerb
PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland
n D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss
Waxmann
2023
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
146–163
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Routledge
2023
Lehramtsstudium ade: Warum angehende Lehrkräfte ihr Studium abbrechen
Campus Schulmanagement
2023
Oct
The role of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in secondary school mathematics
International Journal of Gender, Science and Technology
2023
15
3
Dec
296-327
What kind of individual support activities in interventions foster pre-service and beginning teachers’ self-efficacy? A meta-analysis
Educational Research Review
2023
40
Aug
100552
Forschungssynthesen und der Researcher-Practitioner-Gap
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung
2023
54
Aug
28-50
Blick aus der Forschung.
Eltern im Fokus 2023. Wie Eltern aus Bildung und die berufliche Zukunft ihrer Kinder blicken: Eine repräsentative Umfrage im Auftrag der Körber-Stiftung
2023
Aug
8
How context-specific is teacher self-efficacy in relation to different classes in secondary schools?
PAEPS
19. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie
2023
Mehr als ein Gefühl: Vom Wohlbefinden im Lehramtsstudium zum Studienabbruch? Eine Untersuchung der Funktion von sozialer Unterstützung
Forschungskolloquium an der Pädagogischen Hochschule Weingarten
2023