Gröschner, A. Müller, K.Welche Rolle spielt die Dauer eines Praktikums? Befunde auf der Basis von Kompetenzselbsteinschätzungen62-76Ein Praxissemester in der LehrerbildungK. KleinespelKlinkhardt2014
Blomberg, Geraldine;Sherin, Miriam Gamoran;Renkl, Alexander;Glogger, Inga;Seidel, TinaUnderstanding video as a tool for teacher education: investigating instructional strategies to promote reflectionInstructional Science2013423443-463
Kiemer, Katharina;Gröschner, Alexander;Pehmer, Ann-Kathrin;Seidel, TinaTeacher learning and student outcomes in the context of classroom discourse. Findings from a video-based teacher professional development programmeForm@re - Open Journal per la formazione in rete2014Vol 14N° 2: Video-enhanced Teacher Learning: New Scenarios for Teacher Development.
Jahn, G.; Stürmer, K.; Seidel, T.; Prenzel, M.Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden. Eine Scaling-up Studie des Observe-ProjektsZeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie2014464171-180
Jurik, Verena;Gröschner, Alexander;Seidel, TinaPredicting students' cognitive learning activity and intrinsic learning motivation: How powerful are teacher statements, student profiles, and gender?Learning and Individual Differences201432132-139
Gröschner, A.; Müller, K.; Bauer, J.; Seidel, T.; Prenzel, M.; Kauper, T. Möller, J.Praxisphasen in der Lehrerausbildung – Eine Strukturanalyse an zwölf Universitäten in DeutschlandZeitschrift für Erziehungswissenschaft2014
Seidel, T.Performance Assessment and Professional Development in University TeachingIncentives and Performances: Governance of Research OrganizationsM. Welpe, J. Wollersheim, S. Ringelhan, & M. OsterlohSpringer International Publishing2014
Arnold, K.-H.; Gröschner, A.; Hascher, T.Pedagogical field experiences in teacher education: Introduction to the research field9–24Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und EffekteK.-H. Arnold, A. Gröschner, T. Hascher Waxmann2014
Könings, Karen D.;Seidel, Tina;van Merriënboer, Jeroen J. G.Participatory design of learning environments: integrating perspectives of students, teachers, and designersInstructional Science20134211-9
Drechsel, B.; Prenzel, M.; Seidel, T.Nationale und internationale Schulleistungsstudien343- 368Pädagogische PsychologieE. Wild, J. Möller Springer2014