mediaTUM
Universitätsbibliothek
Technische Universität München
User: Guest
 
Login
de
en
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
All data
Titel
Autor
Jahr
Less Searchfields
Reset
Search
Simple search
mediaTUM Content
University Bibliography
Electronic Examination Papers
Open Access Publikationen
Research Data
TUM.University Press
Collections
Projects
Institutions
TUM Board of Management
Academic Departments
Department of Mathematics
Physics Department
TUM School of Governance
Department of Chemistry
TUM School of Management
TUM Department of Civil, Geo and Environmental Engineering
Department of Architecture
Faculty of Mechanical Engineering
Department of Electrical and Computer Engineering
Faculty of Informatics
Center of Life and Food Sciences Weihenstephan
TUM School of Medicine
Faculty of Sport and Health Science
TUM School of Education
Examination Papers
(120)
Chairs and Professorships
(1006)
Professur für Wirtschaftspädagogik (Prof. Förster)
Chair of Education Science (Prof. Wittmann)
(43)
Chair of Mathematics Education (Prof. Reiss)
(231)
Chair of Teaching and Learning with Digital Media (Prof. Bannert)
(29)
Chair of Methods of Empirical Education Research (Prof. Ünlü)
(35)
Chair of Educational Psychology (Prof. Seidel)
(134)
Chair of School Pedagogy (N.N.)
(118)
Chair of Scientific communication (Prof. Heckl)
(53)
Assistant Professorship of Chemistry Education (Prof. Koenen)
(5)
Associate Professorship of Didactics in Computer Science (Prof. Hubwieser)
(149)
Associate Professorship of Life Sciences Education (Prof. Nerdel)
(83)
Associate Professorship of Formal and informal learning (Prof. Lewalter)
(67)
2018
(10)
2016
(8)
2015
(5)
2014
(9)
2013
(6)
2012
(9)
2011
(7)
2010
(4)
2009
(9)
Assistant Professorship of Kognitions- und Entwicklungspsychologie (Prof. Ruggeri)
Assistant Professorship of Personality and Social Psychology (Prof. Baumert)
Associate Professorship of Research on Learning and Instruction (Prof. Holzberger)
(8)
Assistant Professorship of Technical Education for Vocational Teaching (Prof. Pittich)
(4)
Associate Professorship of History of Technology (Prof. Zachmann)
(74)
Ehemalige Einrichtungen
(799)
Academic department Aerospace and Geodesy
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Research Centers
Service Facilities
TUM Institute for LifeLong Learning
Partnerschaftliche Einrichtungen
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Fakultäten
Fakultät TUM School of Education
Lehrstühle und Professuren
Professur für Formelles und informelles Lernen (Prof. Lewalter)
2013
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
Items per page
5
10
15
20
25
50
Grüninger, Rahel;Specht, Inga;Lewalter, Doris;Schnotz, Wolfgang
Fragile knowledge and conflicting evidence: what effects do contiguity and personal characteristics of museum visitors have on their processing depth?
European Journal of Psychology of Education
2013
29
2
215-238
Noschka-Roos, A.; Lewalter, D.
Lernort Museum – Tendenzen und Befunde
Schwerpunktheft: Lebensräume und Lernorte. Hessische Blätter für Volksbildung
2013
243- 249
Noschka-Roos, A.; Lewalter, D.
Lernen im Museum – theoretische Perspektiven und empirische Befunde
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2013
16
3, Beilage Kulturelle und Ästhetische Bildung
199-215
Noschka- Roos, A.; Lewalter, D.
Lernen im Museum – theoretische Perspektiven und empirische Befunde
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Sonderheft
2013
199-216
Grüninger, R.; Specht, I.; Schnotz, W.; Lewalter, D.
Personale Bedingungen der Verarbeitung von fragilem Wissen in Museen
Unterrichtswissenschaft
2013
2-19
Geyer, C.; Neubauer, K.; Lewalter, D.
Public understanding of science via research areas in science museums: the evaluation of the EU project NanoToTouch
Knowledge in Publics: Beyond Deficit, Engagement and Transfer
Cambridge Scholars Publishing
2013
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)