mediaTUM
Universitätsbibliothek
Technische Universität München
User: Guest
 
Login
de
en
Advanced search
mediaTUM Content
University Bibliography
Electronic Examination Papers
Open Access Publikationen
Research Data
TUM.University Press
Collections
Projects
Institutions
TUM Board of Management
Academic Departments
Department of Mathematics
Physics Department
TUM School of Governance
Department of Chemistry
TUM School of Management
TUM Department of Civil, Geo and Environmental Engineering
Department of Architecture
Faculty of Mechanical Engineering
Department of Electrical and Computer Engineering
Faculty of Informatics
Center of Life and Food Sciences Weihenstephan
TUM School of Medicine
Faculty of Sport and Health Science
TUM School of Education
Examination Papers
(116)
Chairs and Professorships
(1005)
Professur für Wirtschaftspädagogik (Prof. Förster)
Chair of Education Science (Prof. Wittmann)
(43)
Chair of Mathematics Education (Prof. Reiss)
(231)
Chair of Teaching and Learning with Digital Media (Prof. Bannert)
(29)
Chair of Methods of Empirical Education Research (Prof. Ünlü)
(35)
Chair of Educational Psychology (Prof. Seidel)
(134)
Chair of School Pedagogy (N.N.)
(118)
Chair of Scientific communication (Prof. Heckl)
(53)
Assistant Professorship of Chemistry Education (Prof. Koenen)
(5)
Associate Professorship of Didactics in Computer Science (Prof. Hubwieser)
(149)
Associate Professorship of Life Sciences Education (Prof. Nerdel)
(82)
Associate Professorship of Formal and informal learning (Prof. Lewalter)
(67)
2018
(10)
2016
(8)
2015
(5)
2014
(9)
2013
(6)
2012
(9)
2011
(7)
2010
(4)
2009
(9)
Assistant Professorship of Kognitions- und Entwicklungspsychologie (Prof. Ruggeri)
Assistant Professorship of Personality and Social Psychology (Prof. Baumert)
Associate Professorship of Research on Learning and Instruction (Prof. Holzberger)
(8)
Assistant Professorship of Technical Education for Vocational Teaching (Prof. Pittich)
(4)
Associate Professorship of History of Technology (Prof. Zachmann)
(74)
Ehemalige Einrichtungen
(799)
Academic department Aerospace and Geodesy
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Research Centers
Service Facilities
TUM Institute for Life Long Learning
Partnerschaftliche Einrichtungen
Jahrbuch 1989 - 2007
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Fakultäten
Fakultät TUM School of Education
Lehrstühle und Professuren
Professur für Formelles und informelles Lernen (Prof. Lewalter)
2014
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
Items per page
5
10
15
20
25
50
Schwan, S.; Grajal, A. Lewalter, D.
Understanding and engagement in places of science experience: Science museums, science centers, zoos and aquariums. Special Issue: Psychological Dimensions of PUS and PES - Psychological Approaches for research on PUS
Educational Psychologist
2014
49
2
70-85
Neubauer, K.; Geyer, C. Lewalter, D.
Bedeutung der basic needs für das situationale Interesse bei Museumsbesuchen mit unterschiedlichen Instruktionsdesigns
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
28-41
Lewalter, D. Neubauer, K. Geyer, C.
Comparing the Effectiveness of Two Communication Formats on Visitors’ Understanding of Nanotechnology
Visitor studies
2014
49
159-176
Lewalter, D.
Editorial Psychologie in Erziehung und Unterricht
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
2-3
Krapp, A.; Lewalter, D. Geyer, C.
Motivation und Emotion
193-222
Pädagogische Psychologie
T. Seidel ; A. Krapp
Waxmann
2014
Knogler, M. ; Lewalter, D.
What makes simulation games motivating? Design-based research on learner’s motivation in simulation gaming
150-162
The shift from teaching to learning. Individual, collective and organizational learning through gaming simulation
W. Kriz
2014
Knogler, M. Lewalter, D.
Design-Based Research im Naturwissenschaftlichen Unterricht. Das motivationsfördernde Potential situierter Lernumgebungen im Fokus
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
4-14
Specht, Inga
Wahrnehmung und Verarbeitung kontroverser Informationen im Museum
2014
Dissertation
275 p.
Sort by:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)
and:
Autor(en) des Beitrags
Autor(en) des Beitrags (descending)
Titel des Beitrags
Titel des Beitrags (descending)
Dokumenttyp
Dokumenttyp (descending)
Jahr
Jahr (descending)
Jahr / Monat
Jahr / Monat (descending)