Welche Rolle spielt die Dauer eines Praktikums? Befunde auf der Basis von Kompetenzselbsteinschätzungen
62-76
Ein Praxissemester in der Lehrerbildung
K. Kleinespel
Klinkhardt
2014
Understanding video as a tool for teacher education: investigating instructional strategies to promote reflection
Instructional Science
2013
42
3
443-463
Teacher learning and student outcomes in the context of classroom discourse. Findings from a video-based teacher professional development programme
Form@re - Open Journal per la formazione in rete
2014
Vol 14
N° 2: Video-enhanced Teacher Learning: New Scenarios for Teacher Development.
Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden. Eine Scaling-up Studie des Observe-Projekts
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
2014
46
4
171-180
Predicting students' cognitive learning activity and intrinsic learning motivation: How powerful are teacher statements, student profiles, and gender?
Learning and Individual Differences
2014
32
132-139
Praxisphasen in der Lehrerausbildung – Eine Strukturanalyse an zwölf Universitäten in Deutschland
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2014
Performance Assessment and Professional Development in University Teaching
Incentives and Performances: Governance of Research Organizations
M. Welpe, J. Wollersheim, S. Ringelhan, & M. Osterloh
Springer International Publishing
2014
Pedagogical field experiences in teacher education: Introduction to the research field
9–24
Schulpraktika in der Lehrerbildung: Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte
K.-H. Arnold, A. Gröschner, T. Hascher
Waxmann
2014
Participatory design of learning environments: integrating perspectives of students, teachers, and designers
Instructional Science
2013
42
1
1-9
Nationale und internationale Schulleistungsstudien
343- 368
Pädagogische Psychologie
E. Wild, J. Möller
Springer
2014