Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Fendler, J.; Seidel, T.; Johannes, C.
Wie wirksam sind hochschuldidaktische Workshops? Auswirkungen auf die Lehrkompetenz von Hochschullehrenden
Beiträge zur Hochschulforschung
2013
35
3
28-48

Mehr ...

Gröschner, Alexander;Schmitt, Cordula;Seidel, Tina
Veränderung subjektiver Kompetenzeinschätzungen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2013
27
1-2
77-86

Mehr ...

Blomberg, Geraldine;Sherin, Miriam Gamoran;Renkl, Alexander;Glogger, Inga;Seidel, Tina
Understanding video as a tool for teacher education: investigating instructional strategies to promote reflection
Instructional Science
2013
42
3
443-463

Mehr ...

Gröschner, A.; Kleinknecht, M.
Qualität von Unterricht – Ansätze aus der Perspektive der Unterrichtsforschung
162- 177
Studienbuch Schulpädagogik
L. Haag & S. Rahm
Klinkhardt
2013

Mehr ...

Frost, F.; Prenzel, M.; Seidel, T.
Motivational, personal and cognitive prerequisites of pre- service teacher candidates – a systematic analysis of application documents
139-162
Teacher education research between national identity and global trends
Ostern, L., Smith, K., Ryghaug, R., Krüger, T., & Postholm, M. B.
Akademika
2013

Mehr ...

Schiepe-Tiska, A.; Reiss, K.; Obersteiner, A.; Heine, J.-H.; Seidel, T.; Prenzel, M.
Mathematikunterricht in Deutschland: Befunde aus PISA 2012
123-154
PISA 2012: Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland
M. Prenzel, C. Sälzer, E. Klieme & O. Köller
Waxmann
2013

Mehr ...

Seidel, Tina;Blomberg, Geraldine;Renkl, Alexander
Instructional strategies for using video in teacher education
Teaching and Teacher Education
2013
34
56-65

Mehr ...

Jurik, Verena;Gröschner, Alexander;Seidel, Tina
How student characteristics affect girls' and boys' verbal engagement in physics instruction
Learning and Instruction
2013
23
33-42

Mehr ...

Blomberg, G.; Renkl, A.; Sherin, M.G.; Borko, H.; Seidel, T.
Five research-based heuristics for using video in pre-service teacher education
Journal of Educational Research Online
2013
5
1
90–114

Mehr ...

Stürmer, Kathleen;Könings, Karen D.;Seidel, Tina
Declarative knowledge and professional vision in teacher education: Effect of courses in teaching and learning
British Journal of Educational Psychology
2012
83
3
467-483