Wie wirksam sind hochschuldidaktische Workshops? Auswirkungen auf die Lehrkompetenz von Hochschullehrenden
Beiträge zur Hochschulforschung
2013
35
3
28-48
Veränderung subjektiver Kompetenzeinschätzungen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2013
27
1-2
77-86
Understanding video as a tool for teacher education: investigating instructional strategies to promote reflection
Instructional Science
2013
42
3
443-463
Qualität von Unterricht – Ansätze aus der Perspektive der Unterrichtsforschung
162- 177
Studienbuch Schulpädagogik
L. Haag & S. Rahm
Klinkhardt
2013
Motivational, personal and cognitive prerequisites of pre- service teacher candidates – a systematic analysis of application documents
139-162
Teacher education research between national identity and global trends
Ostern, L., Smith, K., Ryghaug, R., Krüger, T., & Postholm, M. B.
Akademika
2013
Mathematikunterricht in Deutschland: Befunde aus PISA 2012
123-154
PISA 2012: Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland
M. Prenzel, C. Sälzer, E. Klieme & O. Köller
Waxmann
2013
Instructional strategies for using video in teacher education
Teaching and Teacher Education
2013
34
56-65
How student characteristics affect girls' and boys' verbal engagement in physics instruction
Learning and Instruction
2013
23
33-42
Five research-based heuristics for using video in pre-service teacher education
Journal of Educational Research Online
2013
5
1
90–114
Declarative knowledge and professional vision in teacher education: Effect of courses in teaching and learning
British Journal of Educational Psychology
2012
83
3
467-483