Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Jurik, V.; Seidel, T.; Gröschner, A.
Was wissen wir über Lehrerhandeln im Unterricht?
Pädagogik (Weinheim)
2012
64
2
42-45

Mehr ...

Johannes, Christine;Fendler, Jan;Seidel, Tina
Teachers’ perceptions of the learning environment and their knowledge base in a training program for novice university teachers
International Journal for Academic Development
2013
18
2
152-165

Mehr ...

Prenzel, M.; Seidel, T. Kobarg, M.
Science teaching and learning: An international comparative perspective
667-679
Second International Handbook of Science Education
B.J. Fraser, K. Tobin & C. McRobbie
Springer
2012

Mehr ...

Dalehefte, I.; Seidel, T. Prenzel, M.
Reflecting on learning from errors in school instruction: Findings and suggestions from a Swiss-German video study
197-213
Human fallibility: The ambiguity of errors for work and learning
J. Bauer & Ch. Harteis
Springer
2012

Mehr ...

Oesterhelt, V.; Gröschner, A.; Seidel, T.; Sygusch, R.
Pädagogische Vorerfahrungen und Kompetenzeinschätzungen im Kontext eines Praxissemesters – Domänenspezifische Betrachtungen am Beispiel der Sportlehrerbildung
Lehrerbildung auf dem Prüfstand
2012
5
1
29-46

Mehr ...

Johannes, Christine;Seidel, Tina
Professionalisierung von Hochschullehrenden
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2012
15
2
233-251

Mehr ...

Alonzo, Alicia C.;Kobarg, Mareike;Seidel, Tina
Pedagogical content knowledge as reflected in teacher-student interactions: Analysis of two video cases
Journal of Research in Science Teaching
2012
49
10
1211-1239

Mehr ...

Frost, F.; Seidel, T. Prenzel, M.
Motivational, Pedagogical and Cognitive Prerequisites of Pre-service Teacher Candidates – A Systematic Analysis of Application Documents
139-162
NAFOL Year Book 2012: Teacher Education Research between National Identity and Global Trends
Akademika
2012

Mehr ...

Gläser-Zikuda, M.; Seidel, T.; Rohlfs, C.; Gröschner, A. Ziegelbauer, S.
Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung – Eine Einführung in die Thematik
7–13
Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung
Dies
Waxmann
2012

Mehr ...

Gröschner, A.; Jurik, V.; Seidel, T.
Mit Videoanalysen tiefer blicken. Vermessung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts
Friedrich Jahresheft 2012
2012
20-22