Impact of Student Diversity on Learning Behavior and Learning Success in a Flipped Classroom.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI)
2024
Self-Learning Competence of Vocational Students: The Impact of Training Areas and Digital Media Use.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024
Engagement in Challenge-based Learning for Interdisciplinary Project Management Efficacy Beliefs.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024
Challenge-based Learning for Social Entrepreneurship Education in Vocational Schools.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024
Der Zusammenhang von Selbstlernkompetenzen und Berufserfahrung nicht-traditioneller Studierenden in einem neuartigen, berufsbegleitenden Blendend Learning Studiengang.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023
Der Einfluss von Emotionen auf den Kursabbruch von Studierenden in klassischen und geblendeten Lehrveranstaltungen.
Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
2021
Der Zusammenhang von Emotionen und Kursabbruch in klassischen und geblendeten Veranstaltungen.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2021 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2021
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
World Education Research Association (WERA) Focal Meeting 2023
2023
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
Paris Conference of Education (PCE)
2023