How to foster interdisciplinary project management efficacy beliefs in Challenge-based Learning? The role of attitudes and student engagement
International Journal of Educational Research
2024
Vol. 129.
102511
Bildung für nachhaltige Entwicklung durch unternehmerisches Denken und nachhaltige Wirtschaftsbildung unterrichten.
Konferenz Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung lernen:digital
2024
Professionelle Entwicklung im Zeichen digitalisierter Arbeitswelten: Ein systematisches Literatur-Review aus berufs- und wirtschaftspädagogischer Perspektive.
Poster-Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
2024
Übersicht zu Messansätzen für konstruktrelevante Dispositionen von Finanzkompetenz. Symposium: Finanzkompetenz – Landkarte der Konzepte, Frameworks und Messansätze - Ergebnisse aus dem DFG-Netzwerk AFin.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
2024
Aktueller Einsatz von Künstlicher Intelligenz als Lern- und Reflexionstool für Lernende im berufsbildenden Kontext – ein systematischer Literaturreview.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2024
Association of Student Engagement and Interdisciplinary Project Management Efficacy Beliefs in CBL.
Symposium: Navigating from classroom to real-world: student perspectives of Challenge-Based Learning.
2024
Impact of Student Diversity on Learning Behavior and Learning Success in a Flipped Classroom.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI)
2024
Self-Learning Competence of Vocational Students: The Impact of Training Areas and Digital Media Use.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024
Engagement in Challenge-based Learning for Interdisciplinary Project Management Efficacy Beliefs.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024
Challenge-based Learning for Social Entrepreneurship Education in Vocational Schools.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024