User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Michel, S. & Förster, M.
How to foster interdisciplinary project management efficacy beliefs in Challenge-based Learning? The role of attitudes and student engagement
International Journal of Educational Research
2024
Vol. 129.
102511

More ...

Ochs, A. & Förster, M.
Bildung für nachhaltige Entwicklung durch unternehmerisches Denken und nachhaltige Wirtschaftsbildung unterrichten.
Konferenz Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung lernen:digital
2024

More ...

Pfeiffer, V., Förster, M. & Goller, M.
Professionelle Entwicklung im Zeichen digitalisierter Arbeitswelten: Ein systematisches Literatur-Review aus berufs- und wirtschaftspädagogischer Perspektive.
Poster-Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
2024

More ...

Förster, M., Kraitzek, A., Di Chiaccio, C., Walstad, W. B. & Greco, S.
Übersicht zu Messansätzen für konstruktrelevante Dispositionen von Finanzkompetenz. Symposium: Finanzkompetenz – Landkarte der Konzepte, Frameworks und Messansätze - Ergebnisse aus dem DFG-Netzwerk AFin.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
2024

More ...

König-Ziegler, S., Bauer, T., Goller, M. & Förster, M.
Aktueller Einsatz von Künstlicher Intelligenz als Lern- und Reflexionstool für Lernende im berufsbildenden Kontext – ein systematischer Literaturreview.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2024 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2024

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Association of Student Engagement and Interdisciplinary Project Management Efficacy Beliefs in CBL.
Symposium: Navigating from classroom to real-world: student perspectives of Challenge-Based Learning.
2024

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Impact of Student Diversity on Learning Behavior and Learning Success in a Flipped Classroom.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI)
2024

More ...

Brausch-Böger, M. & Förster, M.
Self-Learning Competence of Vocational Students: The Impact of Training Areas and Digital Media Use.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Engagement in Challenge-based Learning for Interdisciplinary Project Management Efficacy Beliefs.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Challenge-based Learning for Social Entrepreneurship Education in Vocational Schools.
Young Researcher Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (JURE EARLI).
2024