Taking the Next Step with Generative Artificial Intelligence: The Transformative Role of Multimodal Large Language Models in Science Education
arXiv:2401.00832v1
2024
Hybrides Lernen
Zeitschrift des Bundesverbandes der Lehrkräfte für Berufsbildung e.V. - Bildung und Beruf
2023
Performing algorithms: Weaving as promising context for computational learning
International Collaboration toward Educational Innovation for All: International Society of the Learning Sciences (ISLS) Annual Meeting 2022, ICLS
C. Chinn, E. Tan, C. Chan, & Y. Kali (Eds.)
International Society of the Learning Sciences
2022
Craftland is Mathland: Mathematical insight and the generative role of fiber crafts in maker education
Frontiers in Education
2022
7
Seeking Languagelessness: Maker Literacies Mindsets to Disrupt Normative Practices
Reading Research Quarterly
2024
Developing leaders' emotional intelligence through mentoring? Evidence from a comparative study in VET in South Africa
EASA - Education Association of South Africa
2024
Viel hilft viel? Eine Untersuchung des Zusammenhangs von Feedback und Leseleistung für verschiedene Schülergruppen und Länder
11. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung verstehen, Partizipation erreichen, Transfer gestalten
2024
Bits, Bots und Bunsenbrenner. Einsatz digitaler Medien im MINT-Unterricht
schulinternen Lehrerfortbildung am Jakob-Brucker-Gymnasium Kaufbeuren
2024
About the malleability and context-specificity of teacher self-efficacy. Insights from meta-analytical and multi-level modeling research.
LDFC Colloquium of the University of Luxembourg
2024
Wie lässt sich die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften fördern? Erkenntnisse aus einer Metaanalyse bestehender Interventionsstudien.
Research Colloquium of the University of Teacher Education of the Grisons
2024