Benutzer: Gast  Login
Weniger Felder
Einfache Suche
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Chernikova, Olga;Stadler, Matthias;Sommerhoff, Daniel;Schons, Christian;Heitzmann, Nicole;Holzberger, Doris;Seidel, Tina;Richters, Constanze;Pickal, Amadeus J.;Wecker, Christof;Nickl, Michael;Codreanu, Elias;Ufer, Stefan;Kron, Stephanie;Corves, Caroline;Neuhaus, Birgit J.;Fischer, Martin R.;Fischer, Frank
The relation between learners’ experience in simulations and diagnostic accuracy: Generalizability across medical and teacher education
Computers in Human Behavior Reports
2024
15
Aug
100454

Mehr ...

Täschner, Janina;Dicke, Theresa;Reinhold, Sarah;Holzberger, Doris
“Yes, I Can!” A Systematic Review and Meta-Analysis of Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Review of Educational Research
2024

Mehr ...

Chernikova, Olga;Holzberger, Doris;Heitzmann, Nicole;Stadler, Matthias;Seidel, Tina;Fischer, Frank
Where salience goes beyond authenticity
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2024
38
1-2
15-25

Mehr ...

Chernikova, O., Heitzmann, N., Holzberger, D., Neuhaus, B., Kron, S., Ufer, S., & Fischer, F.
Fostering diagnostic skills with simulations: A research synthesis of 237 studies in higher education
ICLS Conference at the ISLS Annual Meeting
2024

Mehr ...

Munk, S.
Bits, Bots und Bunsenbrenner. Einsatz digitaler Medien im MINT-Unterricht
Schulinternen Lehrerfortbildung am Jakob-Brucker-Gymnasium Kaufbeuren
2024

Mehr ...

Munk, S.
Geschlechterunterschiede im Bildungskontext. Einblicke in den aktuellen Forschungsstand und Ausblick auf den Unterricht
Pädagogischen Landesinstitut Rheinland-Pfalz
2024

Mehr ...

Déchène, Monica;Lesperance, Kaley;Ziernwald, Lisa;Holzberger, Doris
From Research to Retweets—Exploring the Role of Educational Twitter (X) Communities in Promoting Science Communication and Evidence-Based Teaching
Education Sciences
2024
14
2
Jan
196

Mehr ...

Mang, J., Müller, K., Lewalter, D., Kastorff, T., Müller, M., Ziernwald, L., Tupac-Yupanqui, A., Heine, J.-H. & Köller, O.
Herkunftsbezogene Ungleichheiten im Kompetenzerwerb
PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland
n D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss
Waxmann
2023

Mehr ...

Munk, S., Ziernwald, L., Heine, Jörg-Henrik, Holzberger, D.
Viel hilft viel? Eine Untersuchung des Zusammenhangs von Feedback und Leseleistung für verschiedene Schülergruppen und Länder
11. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung verstehen, Partizipation erreichen, Transfer gestalten
2024

Mehr ...

Täschner, J.
About the malleability and context-specificity of teacher self-efficacy. Insights from meta-analytical and multi-level modeling research.
LDFC Colloquium of the University of Luxembourg
2024