Benutzer: Gast  Login
Dokumenttyp:
Buchbeitrag
Autor(en):
Gegenfurtner, Andreas; Gruber, Hans; Holzberger, Doris; Keskin, Özün; Lehtinen, Erno; Seidel, Tina; Stürmer, Kathleen; Säljö, Roger
Titel:
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
Abstract:
A cognitive theory of visual expertise is proposed to model the visual information processing of domain experts. During theory development, we integrated empirical evidence from multiple methods of inquiry—including qualitative observations, qualitative interviews, eye tracking and neuroimaging—used in research on learning and instruction in the professions. Devoted to understand the skilled perception, interpretation and evaluation of visual information in work tasks, the theory is based on thr...     »
Seitenangaben Beitrag:
146–163
Herausgeber:
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Buchtitel:
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
Verlag / Institution:
Routledge
Jahr:
2023
Jahr / Monat:
2023-10
Monat:
Oct
Seiten/Umfang:
17
Print-ISBN:
9781003205838
Reviewed:
ja
Sprache:
en
DOI:
doi:10.4324/9781003205838-10
TUM Einrichtung:
Professur für Schul- und Unterrichtsforschung
Semester:
WS 23-24
Eingabe:
09.10.2023
Letzte Änderung:
09.10.2023
 BibTeX