Herkunftsbezogene Ungleichheiten im Kompetenzerwerb
PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland
n D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss
Waxmann
2023
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
146–163
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Routledge
2023
The role of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in secondary school mathematics
International Journal of Gender, Science and Technology
2023
15
3
Dec
296-327
What kind of individual support activities in interventions foster pre-service and beginning teachers’ self-efficacy? A meta-analysis
Educational Research Review
2023
40
Aug
100552
Forschungssynthesen und der Researcher-Practitioner-Gap
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung
2023
54
Aug
28-50
How context-specific is teacher self-efficacy in relation to different classes in secondary schools?
PAEPS
19. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie
2023
Mehr als ein Gefühl: Vom Wohlbefinden im Lehramtsstudium zum Studienabbruch? Eine Untersuchung der Funktion von sozialer Unterstützung
Forschungskolloquium an der Pädagogischen Hochschule Weingarten
2023
Zum Zusammenhang zwischen Leistungs- und Motivationseffekten beim Einsatz digitaler Tools im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe. Eine Forschungssynthese
Bildung für eine digitale Zukunft
Springer Fachmedien Wiesbaden
2023
What we can learn from Student-Teacher Relationship Research for Luxembourg: A Systematic Review of Meta-Analyses and Second-Order Meta-Analysis
LUXERA 2023 Emerging Researchers' Conference
2023