Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Mang, J., Müller, K., Lewalter, D., Kastorff, T., Müller, M., Ziernwald, L., Tupac-Yupanqui, A., Heine, J.-H. & Köller, O.
Herkunftsbezogene Ungleichheiten im Kompetenzerwerb
PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland
n D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss
Waxmann
2023

Mehr ...

Gegenfurtner, Andreas;Gruber, Hans;Holzberger, Doris;Keskin, Özün;Lehtinen, Erno;Seidel, Tina;Stürmer, Kathleen;Säljö, Roger
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
146–163
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Routledge
2023

Mehr ...

Lesperance, K., Decristan, J., & Holzberger, D.
The role of teacher constructive support for gender differences in motivational outcomes in secondary school mathematics
International Journal of Gender, Science and Technology
2023
15
3
Dec
296-327

Mehr ...

Mok, Sog Yee;Rupp, Daniela;Holzberger, Doris
What kind of individual support activities in interventions foster pre-service and beginning teachers’ self-efficacy? A meta-analysis
Educational Research Review
2023
40
Aug
100552

Mehr ...

Lesperance, K.; Holzmeier, Y.; Munk, S. ; Holzberger, D.
Selbstreguliertes Lernen fördern
Waxmann
2023
32

Mehr ...

Munk, Simon;Ziernwald, *Lisa;Lesperance, Kaley;Holzberger, Doris (*shared first authorship)
Forschungssynthesen und der Researcher-Practitioner-Gap
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung
2023
54
Aug
28-50

Mehr ...

Täschner, J., Holzberger, D. & Zee, M.
How context-specific is teacher self-efficacy in relation to different classes in secondary schools?
PAEPS
19. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie
2023

Mehr ...

Hartl, A.
Mehr als ein Gefühl: Vom Wohlbefinden im Lehramtsstudium zum Studienabbruch? Eine Untersuchung der Funktion von sozialer Unterstützung
Forschungskolloquium an der Pädagogischen Hochschule Weingarten
2023

Mehr ...

Hillmayr, Delia;Reinhold, Frank;Ziernwald, Lisa;Hofer, Sarah I.;Reiss, Kristina
Zum Zusammenhang zwischen Leistungs- und Motivationseffekten beim Einsatz digitaler Tools im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe. Eine Forschungssynthese
Bildung für eine digitale Zukunft
Springer Fachmedien Wiesbaden
2023

Mehr ...

Emslander, V., Holzberger, D., Berg Ofstad, S., Fischbach, A., Scherer, R.
What we can learn from Student-Teacher Relationship Research for Luxembourg: A Systematic Review of Meta-Analyses and Second-Order Meta-Analysis
LUXERA 2023 Emerging Researchers' Conference
2023