User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Ludwig, Tobias; Pittich, Daniel
Kompetenzen von Morgen - Wie sich aus technischen Innovationen und Prozessen Kompetenzen ableiten lassen
Akademie für Lehrerfortbildung und Personalführung Dillingen - Fortbildungslehrgang Nr. 104/S0099
2023

More ...

Ludwig, Tobias; Schneider, Anna Maria
Do-It-Yourself Learning: Taking Control with AI-Driven Education
German-Brasil EdTech Hackathon
2023

More ...

Pappa, Christina Ioanna; Georgiou, Despoina; Pittich, Daniel
Exploring Primary School Teachers' Perceived Competence in Integrating Technology in their Classroom
EAPRIL
2023

More ...

Rasp, V., Pötzl, J. & Riedl, A.
Lehrkräfteprofessionalisierung im Kontext von Migration und Einwanderung. Gelingensfaktoren und Desiderate in der Beruflichen Bildung an der Technischen Universität München
Berufsbildender Deutschunterricht im Kontext von Migration und Einwanderung. Didaktik der deutschen Sprache und Literatur
Becker, Karina; Kofer, Martina
WAXMANN
2023

More ...

Mentoring research in the PgDip TVET Leadership for Transformation: Drivers and outcomes and their implications for research and practice
2023

More ...

Prummer, Katharina; Graham, Marien; Human-Vogel, Salomé; Pittich, Daniel
Does mentoring enhance VET leaders’ emotional intelligence and subjective well-being?
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2023
2023

More ...

Wintersberg, Lisa; Trikoili, Anna; Prummer, Katharina; Pittich, Daniel
Factors affecting skill transfer to the workplace in a Master´s program for professionals
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2023
2023

More ...

Trikoili, Anna; Georgiou, Despoina; Pittich, Daniel
Assessing Collaborative Problem-Solving Skills in Higher Education: Evidence from a Case Study
EAPRIL
2023

More ...

Pittich, Daniel; Gromer, Andreas; Sing, Raphael
Konkretisierung überfachlicher Kompetenzen als Lernziele eines Lernfeldunterrichts – Ein aktueller Schwerpunkt berufsdidaktischer Forschung.
bwp@ Spezial 20. Die Förderung von transversalen Kompetenzen in der Berufsbildung
2023
20

More ...

Wintersberg, Lisa
Bridging the gap between academia and practice in instructional design - a case study
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL) 2023
2023