Students‘ self-regulated activities while working on an online task-based instruction in physics
Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
2023
Video-based analysis of inquiry-based instruction in classroom practice. Why it matters, what makes it challenging, and ideas on how to move forward.
Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)
2023
Work and self-regulation processes in an online task-based instruction on Newtonian Mechanics
Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)
2023
Verbessert konstruktiver Abruf langfristig das Erlernen komplexer Inhalte in der Physik?
Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie
2023
Professionalisierungsmodule für digital gestützten Physikunterricht
Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023
Einfluss der Datenmenge auf die Begründungsqualität.
Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023
Bearbeitungsprozesse in einer aufgabenbasierten Lernumgebung
Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023
Teachers’ Use of Explicit Instruction When Planning Lessons to Foster Students’ Scientific Inquiry Competencies
Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World
Springer International Publishing
2023
Selbstreguliertes Lernen in einer aufgabenbasierten Lernumgebung
422-425
Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt
Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023
Kognitive Validierung von Aufgaben zum naturwissenschaftlichen Messen
127-130
Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt
Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2023