User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Thies, Annika J.;Staudigel, Matthias;Weible, Daniela
A segmentation of fresh meat shoppers based on revealed preferences
Agribusiness
2023
39
4
1075-1099

More ...

Wang, Wen-Xiu;Hempel, Corinna;Roosen, Jutta
A Means-End Chain Approach to Investigate Consumer Motives for the Choice of Bread Made from Heritage Cereals
Journal of Food Products Marketing
2024
30
2
31-47

More ...

Emmert-Fees, Karl M. F.;Amies-Cull, Ben;Wawro, Nina;Linseisen, Jakob;Staudigel, Matthias;Peters, Annette;Cobiac, Linda J.;O’Flaherty, Martin;Scarborough, Peter;Kypridemos, Chris;Laxy, Michael
Projected health and economic impacts of sugar-sweetened beverage taxation in Germany: A cross-validation modelling study
PLOS Medicine
2023
20
11
e1004311

More ...

Hempel, Corinna
A segmentation and characterization of consumers affected by rising food prices
Appetite
2024
194
107192

More ...

Wang, W., Hempel, C., Roosen, J.
A Means-End Chain Approach to Investigate Motives for the Choice of Bread Made from Heritage Cereals
Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e.V.
Göttingen
2023

More ...

Gebhardt, B., Hempel, C.
Erwartungen an staatliche, regionale Bio-Siegel im Kontext von Resilienz und Transformierbarkeit
Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e.V.
Göttingen
2023

More ...

Hempel, C., Gebhardt, B.
Transformations- und Resilienzförderndes Potenzial staatlicher Kennzeichnungssysteme für regionale Bio-Lebensmittel aus der Multi-Akteurs-Perspektive
Symposium der Edmund Rehwinkel-Stiftung
Berlin
2023

More ...

Hempel, C.
Combining Q methodology and survey research to investigate consumers’ varying responses to the pandemic
Jahrestagung der „European Marketing Academy“
Odense, Dänemark
2023

More ...

Wang, W., Hempel, C., Roosen, J.
Alte Getreidesorten und Brot – Einblicke in die Wahrnehmung von Verbraucher*innen
Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau
Frick, Schweiz
2023

More ...

Hempel, C., Roosen, J.
What drives consumers’ food choices? Using food values to investigate region-specific differences
Jahrestagung der “Agricultural and Applied Economics Association (AAEA)
online
2022