A segmentation of fresh meat shoppers based on revealed preferences
Agribusiness
2023
39
4
1075-1099
A Means-End Chain Approach to Investigate Consumer Motives for the Choice of Bread Made from Heritage Cereals
Journal of Food Products Marketing
2024
30
2
31-47
Projected health and economic impacts of sugar-sweetened beverage taxation in Germany: A cross-validation modelling study
PLOS Medicine
2023
20
11
e1004311
A segmentation and characterization of consumers affected by rising food prices
Appetite
2024
194
107192
A Means-End Chain Approach to Investigate Motives for the Choice of Bread Made from Heritage Cereals
Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e.V.
Göttingen
2023
Erwartungen an staatliche, regionale Bio-Siegel im Kontext von Resilienz und Transformierbarkeit
Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus e.V.
Göttingen
2023
Transformations- und Resilienzförderndes Potenzial staatlicher Kennzeichnungssysteme für regionale Bio-Lebensmittel aus der Multi-Akteurs-Perspektive
Symposium der Edmund Rehwinkel-Stiftung
Berlin
2023
Combining Q methodology and survey research to investigate consumers’ varying responses to the pandemic
Jahrestagung der „European Marketing Academy“
Odense, Dänemark
2023
Alte Getreidesorten und Brot – Einblicke in die Wahrnehmung von Verbraucher*innen
Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau
Frick, Schweiz
2023
What drives consumers’ food choices? Using food values to investigate region-specific differences
Jahrestagung der “Agricultural and Applied Economics Association (AAEA)
online
2022