Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Gier-Reinartz, Nadine R.;Harms, Regina;Kenning, Peter;Neubig, Christina;Oehlmann, Malte;Roosen, Jutta
Wie informieren sich Verbraucherinnen und Verbraucher am Point of Sale? Eine Untersuchung zur Wahrnehmung von Kommunikationsmaßnahmen und Labels 
Journal of Consumer Protection and Food Safety
2024
19
S1
57-67

Mehr ...

Christoph-Schulz, Inken;Faletar, Ivica;Hartmann, Monika;Kenning, Peter;Luy, Jörg;Mergenthaler, Marcus;Roosen, Jutta;Spiller, Achim;von Meyer-Höfer, Marie
Work package 1: Monitoring of the social acceptance of livestock farming
Journal of Consumer Protection and Food Safety
2024
19
S1
7-11

Mehr ...

von Meyer-Höfer, Marie;Hartmann, Monika;Kenning, Peter;Luy, Jörg;Mergenthaler, Marcus;Roosen, Jutta;Spiller, Achim;Christoph-Schulz, Inken
SocialLab: Durch Forschung und Zusammenarbeit hin zu einer nachhaltigen landwirtschaftlichen Nutztierhaltung
Journal of Consumer Protection and Food Safety
2024
19
S1
1-6

Mehr ...

Neubig, Christina M.;Roosen, Jutta
Can I still eat this? Using implicit and explicit measures to explore consumer behavior toward food products with date labels
Appetite
2024
200
107556

Mehr ...

Brunelle, Thierry;Chakir, Raja;Carpentier, Alain;Dorin, Bruno;Goll, Daniel;Guilpart, Nicolas;Maggi, Federico;Makowski, David;Nesme, Thomas;Roosen, Jutta;Tang, Fiona H. M.
Reducing chemical inputs in agriculture requires a system change
Communications Earth & Environment
2024
5
1

Mehr ...

Benninger, Nadine;Roosen, Jutta
The chameleon in consumers: Development and validation of a scale to measure Consumers' Cognitive Flexibility
Psychology & Marketing
2024

Mehr ...

Wongprawmas, Rungsaran;Andreani, Giulia;Franchini, Cinzia;Biasini, Beatrice;Rosi, Alice;Dolgopolova, Irina;Roosen, Jutta;Menozzi, Davide;Gómez, Miguel I.;Scazzina, Francesca;Mora, Cristina;Sogari, Giovanni
Nudging Italian university students towards healthy and sustainable food choices: An online experiment
Food Quality and Preference
2023
111
104971

Mehr ...

Neubig, Christina M.;Staudigel, Matthias;Roosen, Jutta
Can health trump taste? Implicit and explicit attitudes toward sugar‐reduction claims and their differentiated impact on purchase intention for cereals
Agribusiness
2024

Mehr ...

Bach, Leonie;Weingarten, Nina;Meyer, Kathrin Barbara;Yeh, Ching-Hua;Dolgopolova, Irina;Wang, Wen-Xiu;Roosen, Jutta;Hartmann, Monika
Der virtuelle Supermarkt als innovative Forschungsinfrastruktur: Experiment zur Erhöhung der Salienz für Fleischprodukte mit höherem Haltungsstandard
Journal of Consumer Protection and Food Safety
2024

Mehr ...

Weingarten, Nina;Bach, Leonie;Roosen, Jutta;Hartmann, Monika
Every step you take: Nudging animal welfare product purchases in a virtual supermarket
Appetite
2024
197
107316