Benutzer: Gast  Login
Titel:

Influence of the Cooling System and Road Topology on Heavy Duty Truck Platooning

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Mährle, Ch.; Wolff, S.; Held, S.; Wachtmeister, G.
Abstract:
Heavy Duty Truck Platooning promises to reduce the fuel consumption in long haul road transportation. This paper analyzes possible fuel savings, taking different driving scenarios and the energy demand of the vehicles’ cooling system into account. To estimate the aerodynamic drag resistance and radiator airflow, a platoon of European flat nose box trucks with varying gaps has been simulated using 3D computational fluid dynamics. A longitudinal dynamics simulation coupled with a 1D cooling system...     »
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongress- / Buchtitel:
2019 IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC)
Datum der Konferenz:
27. - 30.10.2019
Verlag / Institution:
IEEE
Publikationsdatum:
01.10.2019
Jahr:
2019
Nachgewiesen in:
Scopus
Print-ISBN:
9781538670248
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Volltext / DOI:
doi:10.1109/itsc.2019.8917050
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Verbrennungskraftmaschinen
 BibTeX