Chemische Fachsprache wird in makroskopische, submikroskopische und repräsentative Ebene geteilt. Letztere umfasst Texte, Symbole und Bilder. Novizen können die Ebenen oft nur schwer trennen. Die Lehrkraft hat eine Vorbildfunktion bei der Vermittlung des Stoff-Teilchen-Konzepts. Digitale Medien können lernwirksam sein. Augmented Reality (AR) verknüpft reale und virtuelle Welt. Split-Attention kann so vermieden werden. Mit zwei Studien wird die Akzeptanz von AR bei MINT-Lehrkräften und die Wirkung von AR auf das Stoff-Teilchen-Konzeptverständnis untersucht.
«
Chemische Fachsprache wird in makroskopische, submikroskopische und repräsentative Ebene geteilt. Letztere umfasst Texte, Symbole und Bilder. Novizen können die Ebenen oft nur schwer trennen. Die Lehrkraft hat eine Vorbildfunktion bei der Vermittlung des Stoff-Teilchen-Konzepts. Digitale Medien können lernwirksam sein. Augmented Reality (AR) verknüpft reale und virtuelle Welt. Split-Attention kann so vermieden werden. Mit zwei Studien wird die Akzeptanz von AR bei MINT-Lehrkräften und die Wirkun...
»
Translated abstract:
Chemical terminology is divided into macroscopic, submicroscopic, and representative levels. The latest includes texts, symbols, and images. Novices often have difficulties in separating the levels. Therefore, the teacher has a role model function in teaching the substance-particle concept. Digital media can be effective for learning. Augmented reality (AR) links the real and virtual worlds. Split attention can thus be avoided. In two studies, the acceptance of AR among STEM teachers and the effect of AR on substance-particle concept understanding are investigated.
«
Chemical terminology is divided into macroscopic, submicroscopic, and representative levels. The latest includes texts, symbols, and images. Novices often have difficulties in separating the levels. Therefore, the teacher has a role model function in teaching the substance-particle concept. Digital media can be effective for learning. Augmented reality (AR) links the real and virtual worlds. Split attention can thus be avoided. In two studies, the acceptance of AR among STEM teachers and the eff...
»