Bachelorarbeit
Adaptive Regression with the Spatially Adaptive Combination Technique
Translated title:
Adaptive Regression mit der räumlich-adaptiven Kombinationstechnik
The complexity of reconstructing a function in high dimensions is too complex for modern computers with regular grids. This curse of dimensionality can be tackled with the Sparse Grid Combination Technique. By reducing the number of grid points, the complexity is reduced while still having accurate results. In this thesis, regression with the spatially adaptive Combination Technique is imple- mented for different execution options. We introduce and analyze two approaches for regularization...     »
Die Komplexität der Rekonstruktion einer Funktion in hohen Dimensionen ist für moderne Computer mit regelmäßigen Gittern zu komplex. Dieser Fluch der Dimension- alität kann mit der Sparse-Grid-Combination-Technique angegangen werden. Durch die reduzierte Anzahl von Gitterpunkten wird die Komplexität reduziert, während dennoch genaue Ergebnisse erzielt werden. In dieser Arbeit wird die Regression mit der räumlich-adaptiven Kombinationstechnik mit verschiedenen Ausführungsoptionen implementi...     »
Keywords:
Sparse Grids; Mathematik