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Original title:
Motor- und Steuerungsoptimierungen für synthetische Ottokraftstoffe
Translated title:
Engine and control optimizations for synthetic spark-ignited fuels
Author:
Kraus, Christoph Florian
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Institution:
Lehrstuhl für Nachhaltige mobile Antriebssysteme (Prof. Jaensch)
Advisor:
Jaensch, Malte (Prof. Dr.)
Referee:
Jaensch, Malte (Prof. Dr.); Casal Kulzer, André (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MAS 520
Abstract:
In dieser Dissertation wird ein Ottomotor mit direkter Einspritzung für C1-Oxygenatkraftstoffe wie Methanol optimiert, um das Potenzial der Kraftstoffe zur Reduzierung von Schadstoffen und zur Steigerung der Effizienz weiter auszuschöpfen. Dabei wird die Einspritzstrategie, der Injektor und der Kolben variiert, während sowohl reglementierte als auch sekundäre Schadstoffe bewertet werden.
Translated abstract:
This thesis focuses on optimizing a spark ignition direct injection research engine for oxygenated C1 fuels like methanol, aiming to maximize their potential for reducing pollutants and improving efficiency. The study involves varying injection strategies, injectors, and pistons while evaluating both regulated and secondary pollutants.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1743663
Date of submission:
04.06.2024
Oral examination:
13.12.2024
File size:
13589050 bytes
Pages:
112
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241213-1743663-0-4
Last change:
07.01.2025
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