Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Liu, Jia, (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
BAU 750; BAU 800; BAU 850
Abstract:
The track transition is subject to track quality deterioration due to stiffness discontinuities and uneven deterioration of rail longitudinal level. In this research, a simulation tool is developed to consider both effects. This tool is used to investigate the design for the ballastless track – ballasted track transition proposed in current standards. The simulation results correspond to the observations on track. In addition, an alternative design plan without gluing the ballast is proposed.
Translated abstract:
Der Oberbauübergang unterliegt einer Qualitätsverschlechterung aufgrund von Steifigkeitssprüngen und der ungleichmäßigen Verschlechterung der Längshöhe. In dieser Arbeit wird ein Simulationstool entwickelt, um beide Effekte zu berücksichtigen. Mit diesem Tool wird der in aktuellen Normen vorgeschlagene Konstruktionsplan für den Übergang zwischen Fester Fahrbahn und Schotteroberbau untersucht und verifiziert. Außerdem wird ein alternativer Übergang ohne Schotterverklebung vorgeschlagen.