User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Mitlmeier F.; Kotter F.; Moormann C.; Lillin N.; Freudenstein S.
Numerical study on the appearance of mud spots due to clay-fouled ballast. Proceedings of the 5th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. CCC 1, Paper 3.4. Montpellier
CCC 1, Paper 3.4. Montpellier
2022

More ...

Wiedemann, S.; Freudenstein, S.
Untersuchungen zur Bauweise Asphaltzwischenschicht unter Betonfahrbahnen
Straße und Autobahn
2022
9
754-760

More ...

Hoffmann, D.; Freudenstein, S.
Development of a material-independent method for calculating the bending moment stresses acting on railway sleepers with constant cross-section
Advances in Mechanical Engineering
2022

More ...

Lillin, N.; Rudisch, D.; Freudenstein, S.; Mitlmeier, F.; Kotter, F.; Moormann C.
Investigation of local rail track deterioration due to sleeper support condition variation
Eleventh International Conference on the Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields, Volume 3 – Hoff, Mork & Saba (eds)
CRC Press
2022

More ...

Bollin, Martina
Theoretische und experimentelle Untersuchungen zur Optimierung der Bauweise der durchgehend bewehrten Betonfahrbahn
2022
Dissertation
223 p.

More ...

Chen, Kangle
Evaluation of the short-term and long-term behaviour of vehicle-track-system at track transitions based on numerical simulations
2022
Dissertation
150 p.

More ...

Freudenstein, S.; Pittrich, M.
Digitale Bildkorrelation - Innovatives Messverfahren im Eisenbahnoberbau auf dem Weg zum digitalen Gleis
ETR Eisenbahntechnische Rundschau
2022
5
52-53

More ...

Mitlmeier, F.; Lillin, N.; Kotter, F.; Moormann, C.; Freudenstein, S.; Martin, U.
Frühzeitige Detektion von punktuellen Instabilitäten an Bahnkörpern in konventioneller Schotterbauweise
ZEVrail
2022
3
98-104

More ...

Mack, J.; Stahl, W.; Freudenstein, S.
Laborgroßversuche zur Untersuchung der Beanspruchung eines unsanierten Unterbaus durch Holz- und Betonschwelle
ZEVrail
2022
3
76-83

More ...

Hoffmann D.; Freudenstein S.
Entwicklung eines materialunabhängigen Nachweisverfahrens von Eisenbahnschwellen
ETR
2022
3
34-38