mediaTUM
Universitätsbibliothek
Technische Universität München
User: Guest
Login
de
en
Advanced search
mediaTUM Content
University Bibliography
Electronic Examination Papers
Open Access Publikationen
Research Data
TUM.University Press
Collections
Projects
Institutions
Research Centers
TUM Board of Management
Functional Units
Partnerschaftliche Einrichtungen
Schools
TUM School of Computation, Information and Technology
(45836)
TUM School of Engineering and Design
Center of Life and Food Sciences Weihenstephan
TUM School of Management
TUM School of Medicine and Health
TUM School of Natural Sciences
(14731)
TUM School of Social Sciences and Technology
(9123)
Schülerforschungszentrum Berchtesgadener Land
Examination Papers
(240)
Departments
(5165)
Ehemalige Einrichtungen
(1095)
Field of Gender Studies in Engineering (N.N.)
(130)
Lehrstuhl für Adaptive Design of Educational Technologies (Prof. Kasneci)
Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung (N.N.)
Chair of Empirical Education Research (Prof. Prenzel)
(199)
Chair of Philosophy and Philosophy of Science (Prof. Mainzer)
(91)
Lehrstuhl für Pädagogik (Prof. Schelten)
(164)
Chair of School Pedagogy (N.N.)
(118)
2019
(12)
2018
(12)
2017
(10)
2016
(8)
2015
(8)
2014
(11)
2013
(14)
2012
(13)
2011
(12)
2010
(11)
200
(7)
Chair of Business Ethics (Prof. Lütge)
(107)
Chair of Wissenschaftssoziologie (Prof. Maasen)
(99)
Ethics of digitization
(49)
Associate Professorship of Gender Studies in Engineering (Prof. Ihsen)
(41)
Associate Professorship of Museum education (Prof. Noschka-Roos)
(21)
Assistant Professorship of Personality and Social Psychology (N.N.)
Associate Professorship of Political Science (Prof. Hofmann)
(59)
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Service Facilities
TUM Institute for LifeLong Learning
Central Administration
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Schools
TUM School of Social Sciences and Technology
Publikationen
2015
10.1007/s11618-015-0631-9
Title:
Videos oder Texte in der Lehrerbildung? Effekte unterschiedlicher Medien auf die kognitive Belastung und die motivational-emotionalen Prozesse beim Lernen mit Fällen
Document type:
Zeitschriftenaufsatz
Author(s):
Syring, Marcus; Bohl, Thorsten; Kleinknecht, Marc; Kuntze, Sebastian; Rehm, Markus; Schneider, Jürgen
Journal title:
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Year:
2015
Journal volume:
18
Journal issue:
4
Pages contribution:
667-685
Fulltext / DOI:
doi:10.1007/s11618-015-0631-9
Publisher:
Springer Nature
E-ISSN:
1434-663X1862-5215
Date of publication:
20.05.2015
BibTeX
Occurrences:
mediaTUM Gesamtbestand
Hochschulbibliographie
2015
Fakultäten
TUM School of Education
Lehrstuhl für Schulpädagogik (Prof. Lankes)
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Schools
TUM School of Social Sciences and Technology
Ehemalige Einrichtungen
Lehrstuhl für Schulpädagogik (N.N.)
2015
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Schools
TUM School of Social Sciences and Technology
Publikationen
2015