Lewalter, D., Phelan, S., Geyer, C., Specht, I., Grüninger, R. & Schnotz, W.Investigating Visitor Profiles as a Valuable Addition to Museum ResearchInternational Journal of Science Education, Part B201554357-374
Obersteiner, Andreas;Bernhard, Matthias;Reiss, KristinaPrimary school children’s strategies in solving contingency table problems: the role of intuition and inhibitionZDM Mathematics Education2015475825-836
Obersteiner, AZahlen im Kopf. Erkenntnisse neurowissenschaftlicher Forschung und Implikationen für das Lehren und Lernen von ZahlenMathematik differenziert201538-10
Gasteiger, Hedwig;Obersteiner, Andreas;Reiss, KristinaFormal and informal learning environments: Using games to support early numeracy231-250Describing and studying domain-specific serious gamesJ. Torbeyns, E. Lehtinen, & J. Elen (Eds)Springer2015
Bannert, Maria; Pieger, Elisabeth; Sonnenberg, ChristophMESH – Ein Verfahren zur Erfassung metakognitiver Strategien beim Lernen mit Hypermedien [Metacognitive Strategy Inventory for Learning with Hypermedia]2015
Bannert, Maria;Sonnenberg, Christoph;Mengelkamp, Christoph;Pieger, ElisabethShort- and long-term effects of students’ self-directed metacognitive prompts on navigation behavior and learning performanceComputers in Human Behavior201552293-306
Lütge, Christoph;Armbrüster, Thomas;Müller, JulianOrder Ethics: Bridging the Gap Between Contractarianism and Business EthicsJournal of Business Ethics20151364687-697
Gebhardt, Markus; Mühling, Andreas; Gartmeier, Martin; Tretter, TobiasWissen über Inklusion als gedankliches Netz - Vergleich zwischen Studierenden des beruflichen und des sonderpädagogisichen Lehramts mithilfe von Concept-MapsZeitschrift für Heilpädagogik201566Dec609-622
Brinda, Torsten;Kramer, Matthias;Hubwieser, Peter;Ruf, AlexanderTowards a Competency Model for Object-Oriented ProgrammingProceedings of the 2015 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - ITiCSE '15ACM Press2015
Bender, E.;Schaper, N.;Caspersen, M. E.;Margaritis, M.;Hubwieser, P.Identifying and formulating teachers’ beliefs and motivational orientations for computer science teacher educationStudies in Higher Education201541111958-1973