User: Guest  Login
Author(s):
Henkel, Twain Mark Thomas
Title:
Efficiency Analysis of Shared Memory Parallelizations from the Algorithm Portfolio in Autopas
Translated title:
Effizienz Analyse von Shared Memory Parallelizations des Algorithmus Portfolio in Autopas
AutoPas is a C++ library that provides different algorithms to efficiently solve N-body problems. For molecular dynamics simulations, such algorithms are especially important to quickly calculate large amounts of short-range forces. This thesis adapts the existing sliced traversal into a 3-dimensional slicing algorithm and evaluates its efficiency in comparison to the existing algorithm. The resulting analysis shows some increases in efficiency, but also some different shortcomings.
Translated abstract:
AutoPas ist eine C++ Bibliothek, welche verschiede Algorithmen zum effizienten Lösen von N-Körper Problemen bereitstellt. Für Molekulardynamik Simulationen sind solche Algorithmen besonders wichtig um schnell eine große Menge an Kräften in kurzer Reichweite zu berechnen. Diese Arbeit passt das existierende Schnitt Traversal zu einem 3 dimensionalen Schnitt Traversal und evaluiert dessen Effizienz im Vergleich zum bestehenden Algorithmus. Die resultierende Analyse zeigt manche Verbesserungen in d...     »
Keywords:
AutoPas