Bachelorarbeit
Titel:
Optimization and Evaluation of the Linked-Cell Algorithm
Optimierung und Evaluierung des Linked Cell Algorithmus
The Linked-Cell algorithm is used as an underlying data structure in Molecular dynamics simulations to store and organize particles. It allows us to quickly find neighbors of a particle within a given radius without checking all stored particles, which is necessary to effectively simulate short-range interactions. In this thesis, four different approaches for faster neighbor search and improved SIMD performance are presented and evaluated. First of all, the variation of the cell size is discusse...     »
übersetzter Abstract:
Der Linked-Cell Algorithmus beschreibt eine grundlegende Datenstruktur zum Speichern und Organisieren von Partikeln in Molekulardynamik Simulationen. Er ermöglicht insbesondere das schnelle Ermitteln von benachbarten Partikeln innerhalb eines festgelegten Radiusses, was für die effektive Simulation von Potentialen mit kurzer Reichweite unabdingbar ist. In dieser Thesis werden vier Möglichkeiten der Verbesserung der Nachbarschaftssuche und der beschleunigten Auswertung von SIMD Operationen präsen...     »
molecular-dynamics; numerical simulation
Aufgabensteller: