Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Latif, Ehsan;Zhou, Yifan;Guo, Shuchen;Gao, Yizhu;Shi, Lehong;Nayaaba, Matthew;Lee, Gyeonggeon;Zhang, Liang;Bewersdorff, Arne;Fang, Luyang;others
A systematic assessment of openai o1-preview for higher order thinking in education
arXiv preprint arXiv:2410.21287
2024

Mehr ...

Bewersdorff, A., Nerdel, C.
KI in gymnasialer und beruflicher Lehrkräftebildung an der TUM: Interdisziplinäres und fachdidaktische Umsetzungsbeispiel
110 - 113
Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz
Huwer et al.
Waxmann
2024

Mehr ...

Bewersdorff, Arne;Weiler, David
Unveiling damped spring pendulum dynamics and constants through smartphone-integrated LiDAR sensors
The Physics Teacher
2024
62
3
230-231

Mehr ...

Petri Rocha, Daniel;Bewersdorff, Arne;Nerdel, Claudia
Exploring Influences on ICT Adoption in German Schools: A UTAUT-Based Structural Equation Model
Journal of Learning for Development
2024
11
2
311-322

Mehr ...

Bewersdorff, Arne;Hornberger, Marie;Nerdel, Claudia;Schiff, Daniel
AI Advocates and Cautious Critics: How AI Attitudes, AI Interest, Use of AI, and AI Literacy Build University Students' AI Self-Efficacy
Computers and Education: Artificial Intelligence
2024
100340

Mehr ...

Ripsam, Melanie;Nerdel, Claudia
Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher training
Frontiers in Psychology
2024
15

Mehr ...

Ripsam, Melanie;Nerdel, Claudia
Teachers’ attitudes and self-efficacy toward augmented reality in chemistry education
Frontiers in Education
2024
8

Mehr ...

Weidenhiller, P.; Miesera S.; Nerdel, C.
Promoting Digitally Supported Inquiry Learning in Diverse Classrooms Through Teacher Training
325–339
Shaping the Future of Biological Education Research
Konstantinos Korfiatis, Marcus Grace, Marcus Hammann
Springer International Publishing
2024

Mehr ...

Miesera, S.; Buchner, J.
Digitalisierungsbezogene Unterrichtsplanungskompetenz an beruflichen Schulen in Deutschland und der Schweiz
131-134
Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrer*innenfortbildung – Wege der Professionalisierung. Tagung an der Pädagogischen Hochschule Vorarlberg 2023
Pichler, Silvia; Frey, Anne; Holzäpfel, Lars; Lipowsky, Frank; Rincke, Karsten
peDOCS
2024

Mehr ...

Specht, Jacqueline;Miesera, Susanne;Metsala, Jamie;McGhie-Richmond, Donna
Predictors of Self-Efficacy for Inclusive Education: A Comparison of Canada and Germany
Exceptionality Education International
2024
34
1
42-54