Lehrkräfte in der digitalen Transformation: Perspektiven aus drei Forschungssynthesen: Symposium
Conference Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten
2024
Teacher Collaboration in Professional Development Interventions -- A Systematic Review.
Conference Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten
2024
TUM Clearing House Unterricht: Past, Present, and Future
Conference Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten
2024
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von (angehenden) Lehrkräften unabhängig von ihrer Selbsteinschätzung erheben -- Ein Rapid Review zur Übersicht verfügbarer Testinstrumente.
Conference Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten
2024
How generalizable is the relationship between feedback and reading literacy across different competence levels, multilingual learners, and countries? A meta-analytic approach
International Journal of Educational Research Open
2024
7
Oct
100382
Transfer in die Bildungspraxis gestalten im Projektverbund DigiProMIN
Jahrestagung der Gesellschaft der Didaktik für Chemie und Physik (GDCP)
Lernen, lehren und forschen im Schülerlabo
2024
The relation between learners’ experience in simulations and diagnostic accuracy: Generalizability across medical and teacher education
Computers in Human Behavior Reports
2024
15
Aug
100454
“Yes, I Can!” A Systematic Review and Meta-Analysis of Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Review of Educational Research
2024
Where salience goes beyond authenticity
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2024
38
1-2
15-25
Fostering diagnostic skills with simulations: A research synthesis of 237 studies in higher education
ICLS Conference at the ISLS Annual Meeting
2024