Der Zusammenhang von Selbstlernkompetenzen und Berufserfahrung nicht-traditioneller Studierenden in einem neuartigen, berufsbegleitenden Blendend Learning Studiengang.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
World Education Research Association (WERA) Focal Meeting 2023
2023
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
Paris Conference of Education (PCE)
2023
Auswirkung der Diversität der Studierenden auf das Lernen: Flipped Classroom vs. traditionelle Lehrveranstaltungen.
Chancentagung 2023 „Mehr Chancen für Vielfalt: Digitalisierte Lehre“,
2023
Weiterbildungsstudiengänge im Blended-Learning Format unter Berücksichtigung der zunehmenden Heterogenität der Studierenden.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023
Role of Course Design and Emotions in Dropout Behavior: Flipped Classroom versus Traditional Lecture.
Annual Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Pre-Conference JURE 2023
2023
Health consequences of a death threat: How terrorist attacks impact drinking
Analyses of Social Issues and Public Policy
2023
24
1
283-302
Towards responsible quantum technology, safeguarding, engaging and advancing Quantum R&D
2023
Motivation in Challenge-based Learning – Practical Implications of a Mixed-Methods Study.
Conference of the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)
2023
Congruence and Friction Between Teachers’ Intentions and Students’ Perceptions of CBL Courses.
SEFI 51st Annual Conference: Engineering Education for Sustainability.
2023