Problemorientiertes Online-Lernen im Biologieunterricht: Fähigkeitsselbstkonzept, mentale Anstrengung und Vorwissen als Prädiktoren für Wissenserwerbsprozesse zwischen Instruktion und Konstruktion
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
2014
20
1
45-56
What makes simulation games motivating? Design based research on learner’s motivation in simulation gaming
150-162
The shift from teaching to learning. Individual, collective and organizational learning through gaming simulation
W. Kriz
2014
) Bedeutung der basic needs für das situationale Interesse bei Museumsbesuchen mit unterschiedlichen Instruktionsdesigns
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
1
2-14
Forging a new path for educational neuroscience: an international young-researcher perspective on combining neuroscience and educational practices
Trends in Neuroscience and Education
2014
3
1
28-31
Do first graders make efficient use of external number representations? The case of the twenty-frame
Cognition and Instruction
2014
32
4
353-373
Mathematikleistungen von Schülern: Was sagt uns PISA 2012?
MNU–Der mathematisch-naturwissenschaftliche Unterricht
2014
67
4
197–201
Expert Mathematicians' Strategies for Comparing the Numerical Values of Fractions--Evidence from Eye Movements
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2014
The use of eye-tracking technology in mathematics education research.
253
Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education
Allan, P. Liljedahl; S. Oesterle; C. Nicol; D.
PME
2014
Koloniale Landschaft und industrielle Landwirtschaft. Das ‚Groundnut Scheme‘
219-251
Ökologische Erinnerungsorte
Uekötter, Frank
Vandenhoek & Ruprecht
2014
Diagramme als Lern- und Lehrmittel im Fach Biologie.
Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht
2014
67
8
493-495