Forging a new path for educational neuroscience: an international young-researcher perspective on combining neuroscience and educational practices
Trends in Neuroscience and Education
2014
3
1
28-31
Do first graders make efficient use of external number representations? The case of the twenty-frame
Cognition and Instruction
2014
32
4
353-373
Mathematikleistungen von Schülern: Was sagt uns PISA 2012?
MNU–Der mathematisch-naturwissenschaftliche Unterricht
2014
67
4
197–201
Expert Mathematicians' Strategies for Comparing the Numerical Values of Fractions--Evidence from Eye Movements
North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2014
The use of eye-tracking technology in mathematics education research.
253
Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education
Allan, P. Liljedahl; S. Oesterle; C. Nicol; D.
PME
2014
Der Übergang von der Schule zur Universität: Theoretische Fundierung und praktische Umsetzung einer Unterstützungsmaßnahme am Beginn des Mathematikstudiums
37-52
Mathematische Vor- und Brückenkurse. Konzepte, Probleme und Perspektiven
I. Bausch et al.
Springer Spektrum
2014
Hatties Visible Learning im Kontext der Mathematikdidaktik
89–100
Die Hattie-Studie in der Diskussion
E. Terhart
Klett-Kallmeyer
2014
Der Übergang von der Schule zur Universität: Theoretische Fundierung und praktische Umsetzung einer Unterstützungsmaßnahme am Beginn des Mathematikstudiums
37– 53
Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven
I. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. R. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber & T. Wassong
Springer
2014
Forging a new path for Educational Neuroscience: An international young-researcher perspective on combining neuroscience and educational practices
Trends in Neuroscience and Education
2014
3
28–31