Problemorientiertes Online-Lernen im Biologieunterricht: Fähigkeitsselbstkonzept, mentale Anstrengung und Vorwissen als Prädiktoren für Wissenserwerbsprozesse zwischen Instruktion und Konstruktion
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
2014
20
1
45-56
What makes simulation games motivating? Design based research on learner’s motivation in simulation gaming
150-162
The shift from teaching to learning. Individual, collective and organizational learning through gaming simulation
W. Kriz
2014
) Bedeutung der basic needs für das situationale Interesse bei Museumsbesuchen mit unterschiedlichen Instruktionsdesigns
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
1
2-14
Understanding and engagement in places of science experience: Science museums, science centers, zoos and aquariums. Special Issue: Psychological Dimensions of PUS and PES - Psychological Approaches for research on PUS
Educational Psychologist
2014
49
2
70-85
Bedeutung der basic needs für das situationale Interesse bei Museumsbesuchen mit unterschiedlichen Instruktionsdesigns
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
28-41
Comparing the Effectiveness of Two Communication Formats on Visitors’ Understanding of Nanotechnology
Visitor studies
2014
49
159-176
Editorial Psychologie in Erziehung und Unterricht
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
2-3
What makes simulation games motivating? Design-based research on learner’s motivation in simulation gaming
150-162
The shift from teaching to learning. Individual, collective and organizational learning through gaming simulation
W. Kriz
2014
Design-Based Research im Naturwissenschaftlichen Unterricht. Das motivationsfördernde Potential situierter Lernumgebungen im Fokus
Psychologie in Erziehung und Unterricht
2014
61
4-14