Bachelorarbeit
Title:
Implementation of Sparse Tensor Networks Based on Quantum Number Conservation
Translated title:
Implementierung von dünnbesetzten Tensornetzwerken basierend auf Quantenzahlerhaltung
The states in quantum systems can be described as a wave function. Calculations on tensor networks can approximate this function. As these approximations are not always accurate, especially for tensor networks with large dimensions, symmetries can be exploited. Integrating these in the tensors used for the network, can improve the approximation and reduce the resources needed. One symmetry for this purpose is the U(1) group. We will focus on the integration of this symmetry, specifically for spa...     »
Die Zustände in Quantensystemen lassen sich als Wellenfunktion beschreiben. Diese Funktion kann durch Berechnungen mit Tensornetzen approximiert werden. Da diese Approximationen insbesondere bei großen Tensornetzwerken nicht immer genau sind, können Symmetrien ausgenutzt werden. Die Integrierung dieser Symmetrien in die für das Netz verwendeten Tensoren, kann die Approximationen verbessern und den Ressourcenbedarf verringern. Eine Symmetrie hierfür ist die Gruppe U(1). Wir konzentrieren uns auf...     »
Supervisor:
Christian Mendl