Masterarbeit
Autor(en):
Alexander Sytchev
Titel:
Benchmarking of an Ader-DG Solver for Hyperbolic Equations in the Context of Tsunami Simulations
Benchmarking eines Ader-DG-Lösers für hyperbolische Gleichungen am Beispiel von Tsunami-Simulationen
Hyperbolic partial differential equations (PDEs) govern many processes in various application fields. ADER-DG is one type of numerical solver for such PDEs. This thesis aims to assess the quality of the ADER-DG solver in the context of tsunami simulations. The so-called shallow water equations (SWE) describe such tsunami scenarios. The simulations are generated with the newly developed SWE API, which offers a straightforward configuration of shallow water scenarios. The SWE API is built on...     »
übersetzter Abstract:
Hyperbolische partielle Differentialgleichungen (PDEs) steuern zahlreiche Prozesse in verschiedenen Anwendungsbereichen. ADER-DG ist ein numerischer Löser für solche PDEs. Ziel dieser Arbeit ist es, zu bewerten, wie sehr sich der Einsatz von ADER-DG für Tsunami-Simulationen eignet. Die sogenannten Flachwassergleichungen (im Englischen: "shallow water equations", kurz SWEs) beschreiben solche Tsunami- Szenarien. Die Simulationen werden mithilfe der neu entwickelten SWE-API generiert, die ei...     »
Aufgabensteller:
Bader, Michael