Bachelorarbeit
Deng, Nanxing Nick
Title:
Implementation of Linked-Cells Traversals for 3-Body Interactions in AutoPas
Research efforts in molecular dynamics are dedicated to accurately determining equilibrium states of molecular systems, which are vital for predicting material properties such as melting points and thermal conductivity. Studies have evaluated that incorporating the three-body Axilrod-Teller potential into a two-body model increases simulation accuracy. AutoPas is an open-source library that automatically selects the best-fitting strategies for any given particle simulation scenario, aiming to de...     »
Forschungsbemühungen in der Molekulardynamik sind darauf ausgerichtet, Gleichgewicht- szustände molekularer Systeme genau zu bestimmen, die für die Vorhersage von Materi- aleigenschaften wie Schmelzpunkten und Wärmeleitfähigkeit von entscheidender Bedeutung sind. Studien zeigen, dass die Einbeziehung des dreikörperigen Axilrod-Teller-Potentials in ein Zweikörpermodell die Genauigkeit der Simulation erhöht. AutoPas ist eine Open-Source- Bibliothek, die automatisch die besten Rechenstrategien für...     »
Keywords:
AutoPas