Bachelorarbeit
Author(s):
Mayr, Maximilian
Title:
Integrating Three-Body Interactions for Molecular Dynamics Simulation into SimpleMD
Translated title:
Integration von Dreikörperwechselwirkungen für die Moleküldynamiksimulation in SimpleMD
The molecular dynamics simulation tool SimpleMD is, like most other simulation software, based on force calculations between pairs of particles. However, the inclusion of three-body force terms increases the accuracy of the results in certain cases, like the vapor-liquid equilibria of fluids. Adaptive resolution enables the use of different force types in distinct areas of the domain, as required by the specific simulation scenario, for instance to reduce the costs of a computationally expensive...     »
Das Moleküldynamiksimulationsprogramm SimpleMD ist, wie die meisten anderen Si- mulationsprogramme, auf Kraftberechnungen zwischen Partikelpaaren basiert. Allerdings erhöht die Inklusion von Dreikörperkrafttermen in gewissen Fällen, wie bei Dampf-Flüssigkeit- Gleichgewichten, die Genauigkeit der Ergebnisse. Adaptive Auflösungsverfahren ermöglichen die Benutzung verschiedener Krafttypen in unterschiedlichen Teilen der Simulationsumge- bung, was in gewissen Simulationen gewünscht ist, um zum...     »
Supervisor:
Bungartz, Hans-Joachim