Bachelorarbeit
Title:
An Exploration of Different Approaches for Implementing Verlet Lists in AutoPas
Translated title:
Eine Untersuchung verschiedener Herangehensweisen zur Implementierung von Verlet Lists in AutoPas
In molecular dynamics, the most expensive part regarding the computational effort is calculating the pairwise force interactions between particles. Most improvements aim at efficiently identifying the nearby particles for the calculation of forces, which usually converge to zero with a growing distance. The Verlet Lists algorithm stores neighbor particles in a list and updates them every few iterations. This thesis includes several implementations for reducing the time spent on the neighbor list...     »
In der Molekulardynamik ist die Reduzierung der Laufzeit von entscheidender Bedeutung, um große Umgebungen zu simulieren, ohne enorm viel Zeit zu beanspruchen. Um dies zu erreichen, können verschiedene algorithmische Konfigurationen verwendet werden, deren Parameter weiter an die Umgebung angepasst werden können. Dies ist manuell nicht einfach zu bewerkstelligen und die optimale Konfiguration kann sich während der Simulation ändern. Eine Lösung für diese Probleme ist "AutoPas", das die Konfigura...     »
Keywords:
AutoPas; Verlet Lists; Molecular Dynamics